وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

چاپ جدید رمان خوش نشین در اغما...



علی موذنی که در حال اتمام نگارش رمان «دوازدهم» است، گفت: شخصیت حضرت حجت (عج) از نظر من یک شخصیت تاریخی نیست و ایشان به دلیل حضور همیشگی‌شان در میان ما، یک شخصیت معاصر برای داستان نویسی به شمار می‌روند.

به گزارش مهر، علی موذنی داستان‌نویس، با اشاره به تالیف اثر داستانی تاز خود با عنوان «دوازدهم» اظهار داشت: این رمان که تا یک ماه آینده تالیف آن به پایان می‌رسد، داستانی است که برخوردی متفاوت با مسئاله ظهور و امام زمان(عج) دارد.

وی ادامه داد: این رمان یک اثر تاریخی نیست. خودم آن را یک رمان معاصر می‌دانم که شخصیت‌هایش ترکیبی از حضور در دوران معاصر و فعلی ما و تاریخ را توامان با هم دارند. البته باید تاکید کنم که شخصیت حضرت حجت (عج) از نظر من یک شخصیت تاریخی نیست و ایشان به دلیل حضور همیشگی‌شان در میان ما، یک شخصیت معاصر برای داستان نویسی به شمار می‌روند.
 
نویسنده رمان مامور همچنین گفت: فعلا ترجیحم این است که قصه رمان را لو ندهم اما محور اصلی شخصیت‌پردازی در آن امام زمان (عج) است. بر اساس زمان‌بندی من قرار بود تالیف این اثر در اردیبشهت تمام شود اما درگیری‌های من باعث شد تاخیری ایجاد شود.
 
موذنی افزود: نگارش رمان «دوازدهم» از نظر تکنیکی برای من بسیار لذتبخش بود. این اثر و نگارش امکان برخی بازی‌های تکنیکی در روایت را به من داد که بسیار لذتبخش بود و من را به کشفیاتی درباره زاویه دید رساند که بسیار خوشایند بوده و در کل به خلق کاری متفاوت با سایر آثارم تاکنون منجر شد.
 
این نویسنده همچنین با اشاره به تالیف اثری دیگر خود با نام «عروج» که مدت‌هاست آن را در دست تالیف دارد، گفت: این رمان از منظر روانی و اجتماع به شخصیتی جهانی ورود پیدا می‌کند و جزئیاتی تاریخی نیز با خود دارد. ضرروت زبان داستانی این اثر به شکلی است که احتیاج زیادی به مطالعه و شناخت وقایع تاریخی داشت و به همین خاطر نوشتن آن با کُندی پیش رفت و در مقاطعی متوقف شد. البته الان فکر می‌کنم که این تاخیر به من کمک کرد تا نگاهم به این قضیه متعادل شود و بتوانم با فکری باز‌تر به نگارش این اثر ادامه دهم.
 
موذنی گفت: شخصیت‌های عروج تا الان برای من شخصیت‌هایی معمولی نبودند و به همین خاطر گاهی حتی حس می‌کردم که نوشتن این اثر را باید رها کنم اما انرژی درونی خود اثر مانع از این کار می‌شد و هنوز هم آرزویم این است که بتوانم این کار را به اتمام برسانم.
 
وی همچنین با اشاره به تازه‌ترین اثر خود با عنوان «خوش نشین» گفت: از رمان خو‌ش‌نشین در نمایشگاه کتاب استقبال خوبی به عمل آمد و چاپ نخست آن تمام شده است اما نشر عنوان می‌کند که فعلاً برای تجدید چاپ آن توان مالی ندارد.
منبع: رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد