وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

چهارشنبه ها با داستان نویسی

داستان نویسی به سبک رضا امیرخانی

قسمت اول

با این نویسنده بیشتر آشنا شوید...

* قسمتِ دوم: آموزش داستان‌نویسی به زبانِ ساده 

پیش‌تر قسمتِ اولِ این آموزشِ گام به گام را به زبانِ ساده شرح داده بودم. در انتهایش رسیده بودیم به پرونده‌ی صد که صدتایی داستان در آن معرفی کرده بودم و حالا تعدادِ زیادی -بیش از صد- نامه و پیام داشته‌ام که بسیاری منتظرِ پرونده‌ی دویست و مشابهِ آن هستند. و این قلم هرگز پرونده‌ی دویست را رو نخواهد کرد! روشن است، اگر کسی صد رمان خوانده باشد به درجه‌ای از اجتهاد خواهد رسید که صد تای بعدی‌اش را خودش انتخاب کند و به حرفِ هم‌چو منی نرود! و البته در این میان گه‌گداری اگر کاری خوب بخوانم حتماً معرفی‌اش خواهم کرد که سنتی است ماندگار و دوست‌داشتنی در میانِ اهلِ کتاب!

اما قسمتِ دومِ آموزشِ داستان‌نویسی برمی‌گردد به  ادامه مطلب ...

9دی و کتاب هایی که باید خواند

سلام

حادثه‌ى 9 دى یک حادثه‌ى ماندنى در تاریخ ماست.این حادثه، حادثه‌ى کوچکى نیست. این حادثه، شبیه حوادث اول انقلاب است. این حادثه بایستى حفظ شود، بایستى گرامى داشته شود.(مقام معظّم رهبری90/9/21)



به مناسبت سالروز 9دی مجمع ناشران انقلاب اسلامی اقدام به معرفی20عنوان کتاب نموده است که این عناوین به شرح ذیلند:

فایل معرفی کوتاه


فایل معرفی کامل تر


پوستر


علاقه مندان می تونند جهت تهیه این کتب به "مرکز فرهنگی وارثین" مراجعه کنند.

آدرس:

دزفول- خیابان امام خمینی شمالی- بالاتر از سبزقبا- کوچه شهدا روبروی مسجد لب خندق

تلفن: 061-42254556و09168230974

چرا باید نه دی را بزرگداشت؟

باسلام

به نظر شما چرا باید حماسه 9دی88 را بزرگداشت؟

ما مراسم هایی چون22بهمن و یا13آبان یا روز قدس داریم که هرکدام مشخص است پیامشان چیست و برای چه برگزار می شوند ولی بزرگداشت نه دی برای چیست؟

شیوه ی بزرگداشت9دی به چه صورت باشد آیا به شیوه ی راهپیمایی باشد یا روش های دیگر نظر شما چیست؟



نقد و بررسی کتاب بیوتن اثر رضا امیرخانی

رمان بیوتن از 7 فصل تشکیل شده است:
فصل 1: یعنی
فصل 2: فصل پنج
فصل 3: مسکن
فصل 4: پیشه
فصل 5: زبان
فصل 6: ژنتیک
فصل 7: مراثی
رمان با ورود شخصیت اصلی "ارمیا معمر" به فرودگاه جِی.اف.کندی نیویورک آغاز می‌شود. سرزمینی که گفته می‌شود:  «سرزمین فرصت‌هاست.» جایی که آن‌قدر روی زمین‌اش اسباب تفریح و سرگرمی هست که دیگر آسمان را نخواهد دید؛ یعنی با آن تفریحات و زندگی مدرن سرگرم خواهد شد. حتی گداهای امریکایی (سیلورمن‌ها(هم به نوعی و در مقایسه با گداهای ایران، مدرن هستند. ارمیا از همان آغاز دچار درگیری ذهنی بین سنت و مدرنیته می‌شود، سنتی که یادگار ایران است و مدرنیته‌ای که حال در هوایش تنفس می‌کند. در پایانِ «فصل 1» معلوم می‌شود رمان می‌خواهد بی‌وطن را معنی کند و به عبارت بهتر بیوتن و بیوتنی را نشان دهد

ادامه مطلب ...

امام جماعت ...به مناسبت سخنرانی رهبری در اولین همایش ائمه جمعه و جماعت سال 61

احیای مسجد قائم به پیشنماز است:

هر چه خدمت به مساجد و عمران مساجد بکنید، معلوم است که انشاءالله ثوابش پیش خدای متعال، چه قدر زیاد است: «انما یعمر مساجد الله من امن بالله والیوم الاخر».

البته دوستانی که اشتغالهای اداری و کاری و اینها دارند، خیلی به مسجد اهمیت نمی دهند، اشکال این است. نایب نمی شود، فایده ندارد؛ باید خود پیش نماز به مسجد برود، والا اسم مسجد به نام یکی باشد و یکی دیگر برود ، مثل همه کارهای دیگری است که یک رئیس بیکار و یک نایب فعال دارد. اول انقلاب می خواستیم مشکل را آن جوری حل کنیم، فایده نداشت. نه آن رئیس می توانست کاری بکند، نه آن نایب، قدرت و جرات و مسئولیت انجام کارهای حسابی را داشت؛ لذا کارها غالبا می ماند. این تجربه موفقی نیست. خود من پیشنمازی کرده ام، می دانم که مسجد و پیشنمازی، یعنی چه . مسجد، قائم به پیشنماز است. خادم، تاثیر خیلی کمی دارد؛ یعنی  ادامه مطلب ...

و باز هم به بهانه سالگرد سخنرانی رهبری در اولین همایش ائمه جمعه و جماعت سال 61

نمازجمعه و امام جمعه

آیت ا...خامنه ای نمونه ی امام جمعه موفق

«در روزهای ابتدایی انقلاب ستاد نماز جمعه دست ما نبود و آقای طالقانی به امر امام، نماز جمعه را شروع کردند. ایشان چند نماز جمعه بیشتر نخواندند. متاسفانه ستاد نمازجمعه را آن روزها لیبرال‌ها و منافقین تسخیر کرده بودند. آقای طالقانی که فوت کردند ساعت هفت همان شب امام آقای منتظری را معرفی کردند. از همان جا شهید مظلوم دکتر بهشتی، شهید دکتر باهنر و مرحوم شفیق گفتند بروید ستاد نماز جمعه را دست بگیرید. فکر می‌کردیم با منافقین و لیبرال‌هایی که در این نهاد نفوذ کرده بودند، درگیر می‌شویم. ولی آنها ترسیدند و طرف ما نیامدند. البته هر مقدار وسایل و امکانات آنجا بود را بردند. حتی کانتینری که مرحوم آیت‌الله طالقانی روی آن خطبه می‌خواندند را هم بردند. خودمان داربستی درست کردیم و امکانات ضروری را فراهم نمودیم.» این روایت مقصودی، رئیس سابق ستاد نماز جمعه است از آغاز حضور نیروهای انقلابی در آن ستاد.

پنجم مردادماه سال 1358 اولین نماز باشکوه جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی اقامه گردید. اما عمر   ادامه مطلب ...

باز هم به بهانه سالگرد سخنرانی رهبری در اولین همایش ائمه جمعه و جماعت سال 61

خطبه نماز جمعه هفت-هشت ساعت مطالعه می‌خواهد

من برای رفتن به نماز جمعه، شاید به طور متوسط سه ساعت مطالعه می‌کنم و همیشه هم ناراضیم؛ به خاطر این‌که واقعاً سه ساعت وقت کمی است. به دلیل اشتغالات زیادی که همیشه داشتم، قبل از روز جمعه‌یی که می‌خواهم به نماز بروم، فرصت نمی‌کنم مطالعه کنم. روز جمعه از ساعت هشت صبح تا وقتی که به نماز می‌روم، می‌نشینم مطالعه می‌کنم؛ درعین‌حال احساس می‌کنم وقتِ بسیار کمی است.
واقعاً جا دارد که یک خطبه‌ی روز  
ادامه مطلب ...

باز هم به بهانه سالگرد سخنرانی رهبری در اولین همایش ائمه جمعه و جماعت سال 61

ظرفیت ائمه جماعت و میدان هایی که هنوز نگشوده ایم...

حداقل اینکه مستقلاً کار کنیم، همین بودجه کمی که به ما می‌دهند خودمان خرج کنیم، کتاب بخریم، بچه‌ها را ببریم سینما. من معتقدم اگر بچه حزب‌اللهیهای ما نروند به طرف سینما، سینما می‌آید به طرف بچه‌حزب‌اللهیها. اگر امام جماعت بلند نشود بگوید بروید سینما فلان فیلم خوب را ببینید! سینما می‌آید سراغ امام جماعت، اصلاً یک چیز عجیب و غریبی به حساب می‌آید اگر شما بروید به امام جماعت بگویید که حاج آقا این فیلم حزب‌اللهی آمده، شما مردم را تشویق بکنید بروند این فیلم را   ادامه مطلب ...