وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

عرضه ی کتاب ریشه ها کتاب مورد تاکید رهبری در دزفول

کتاب ریشه ها در وارثین دزفول


باسلام

کتاب ارزشمند «ریشه ها» که رهبری در 29آبان ماه امشب در جمع خیل عظیم بسیجیان آن را کتابی مغتنم شمردند از مرکز فرهنگی وارثین دزفول قابل تهیه می باشد.


توضیح بیشتر پیرامون کتاب ریشه ها


2تا پوستر معرفی کتاب «ریشه ها»  جهت استفاده(نظر هم بدید که چطورن خصوصا اگه استفاده کردید.)


معرفی وارثینی


سعی می کنم حرفمو توی چند جمله بزنم که حوصلتون سر نره فقط شش دانگ حواستونو بدین اینجا البته تفصیل زیاد نمی دم هرکی گرفت گواراش...

به دو سخنرانی12آبان ماه و 29آبان ماه امسال رهبری دقت کنید و همچنین به ظرف زمانی گذشته و حال این سخنرانی ها(ایران و امریکا).

رهبری در 12آبان در دیدار دانش آموزان و دانشجویان مطالبه می کنند(که:و شما جوانهاى عزیز و میلیونها جوانى که در سرتاسر کشور هستند، مثل شما دانشجو و دانش‌آموزند، باید تحلیل درستى داشته باشید از این قضایا. خب، جوانِ اوّلِ انقلاب احتیاج به تحلیل نداشت و تحلیل نمیخواست، همه‌چیز برایش روشن بود، چون همه‌چیز را خودش به چشم خود دیده بود؛ حضور آمریکایى‌ها را، قساوت آمریکایى‌ها را، ساواکِ دست‌آموزِ آمریکایى‌ها را، امّا امروز شما باید فکر کنید، تحلیل کنید، دقّت کنید؛ صِرف [گفتن با] زبان نباشد؛ معلوم باشد چرا ملّت ایران با استکبار مخالف است؛ چرا با رویکردهاى ایالات‌متّحده‌ى آمریکا مخالف است؛ این بیزارى ناشى از چیست؛ این را جوانِ امروز بایستى بدرستى و با تحقیق بفهمد.)


ولی پاسخی در خور نمی بینند پس خودشان به میدان می آیند(با همان استدلال و مطالبه ی امام:قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی وفرادی...) و در29آبان در اجتماع بزرگ بسیجیان خودشون نمونه هایی رو میگن و ضمنا یک کتاب معرفی می کنن که همین کتاب ریشه هاست.


بعد مصاحبه ی حامد زمانی میاد که با رهبری دیدار کرده و رهبری فرمودن که این  مرگ بر امریکای شما مرگ بر امریکا حال حاضر بود. این شاید چیزی باشه که باید یکی از کارای ما باشه که جنایات تاریخی و جنایاتی که هنوز استمرار داره رو به مردم به جوونا و به خودمون نشون بدیم اون وقت: اما شاکرا و اما کفورا...و قطعا همون که رهبری در سخنرانی اخیرشون در دیدار مردم قم فرمودند:وَ کانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنین.


حالا با این تفاصیل لطفا حتما این کتابو بخونید و بخونانید و فکر کنید در مورد اینکه چطوری دست مخاطبش با شیوه های مختلف برسونیم.

ضمنا فعلا به حواشی این مطلب کوتاه نمی پردازم تا بعد که مثل ساختمونای دوقلوی امریکا خراب بشم روتون...


آدرس جهت تهیه:
دزفول- خیابان امام خمینی شمالی- بالاتر از حرم حضرت سبزقبا علیه السلام- کوچه شهدا- روبروی مسجد لب خندق

مرکز فرهنگی وارثین

تلفن:0641-2254556و09168230974

سامانه پیامکی جهت عضویت و اطلاع از کتب جدید: 30006442254556 

رایانامه جهت عضویت و دریافت مطالب مختلف: MarkazVaresin@gmail.com

جزوه چرا رهبری مشکلات جامعه را حل نمی کند؟

سلام

جزوه ای طراحی شده با همت دوست عزیز آقای محمدمعین صادقی راد به عنوان چرا رهبری مشکلات جامعه را حل نمی کند؟

لطفا به شدت مطالعه فرمایید خصوصا برای حال بسیار مفید است...


جزوه چرا رهبری مشکلات جامعه را حل نمی کند؟

کتابی برای شناخت بهتر وقایع این روزها

سلام

با عرض تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی


کتابی که میخام بهتون معرفی کنم کتاب ارزشمندیست که اصلا جدید نیست ولی می تونم با قاطعیت بگم حتی پرمدعاترین آدم ها توی بحث ولایت و امامت و...این کتاب نخوندن و چقدر ضرر کردن و می کنن قبلا یه مطلب در موردش زده بودم ولی اینم یه مطلب دیگه...

آیا تاکنون این حدیث را خوانده اید؟؟؟؟


حضرت امام باقر علیه السلام مى‏فرماید:

«قال الله تبارک و تعالى:لاعذبن کل رعیة فى الاسلام دانت‏ بولایة کل امام جائر لیس من الله،و ان کانت الرعیة فى اعمالها برة تقیة،و لاعفون عن کل رعیة فى الاسلام دانت‏بولایة کل امام عادل من الله،و ان کانت الرعیة فى‏انفسها ظالمة مسیئة‏»(کافی باب کسی که خدا را اطاعت کند حدیث61)  

«خداوند متعال فرموده است:البته عذاب خواهم کرد هر رعیتى را که در اسلام متدین گردد به ولایت هر پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست،اگر چه رعیت در کارهاى خود نیکوکار و پرهیزکار باشد و البته عفو مى‏کنم از هر رعیتى که در اسلام متدین گردد به ولایت امام عادلى که از جانب خدا باشد،اگر چه در ذات خود ستمگر بدکردار باشد».


سوال : چرا ؟؟؟؟؟؟؟

جواب این سوال و مطالبی دیگر را می توانید در این کتاب ارزشمند بیابید.

این کتاب مجموعه ای از بیانات آیت ا...خامنه ای است که در قالب این کتاب تدوین شده اند. کار تدوین این کتاب بر عهده ی موسسه جهادی بوده که قبلا کارهای درخوری چون کتاب های«بصیرت و استقامت» و «دغدغه های فرهنگی» و«انسان250ساله» از کارهای گرانسنگشان است.



جشنواره عمار در دزفول

سلام

دوستان جشنواره عماری در دزفول بخوانند

یکی از موضوعات مهم در بحث رسانه محتواست.


در بحث پیرامون محتوا ما دچار کار نشده ی بسیار در زمینه تاریخ نگفته  یا گفته شده انقلاب(انقلاب، جنگ و...) ولی ثبت نشده هستیم در ذیل جزوه هایی که در زمینه تاریخ شفاهی می باشند تقدیمتان می شود باشد که استفاده فرمایید...


تاریخ شفاهی


جشنواره عمار برای ما بستری می سازه تا دغدغه بدیم، مطالبه کنیم، راهکار و نحوه ی عمل هم تعریف کنیم این جزوات می تونه در این وادی ها خیلی کمک کنه لطفا اگه شمام جزوه، مطلب و...داشتین بدبن تا بذاریم روی تارنما تا همه استفاده کنن.


حتی از فیلمای خودتون که از دزفول یا جاهای دیگه گرفتین به عنوان تجربیات.

پیشنهادم اینه که به برگزاری این جشنواره به عنوان یه عملیات نگاه کنید نیروهاتونو توجیه کنید تمرینشون بدین و عملیات کنید اطلاعات رو خوب گردآوری کنید و ...


گزارشی از برگزاری جشنواره فیلم عمار در مسجد حضرت مهدی (عج)دزفول

باسلام

دیشب نخستین برنامه پخش فیلم های جشنواره عمار در مسجد حضرت مهدی دزفول برگزار شد به گزارش برگزار کنندگان این برنامه، برنامه با اسقبال نمازگراران مواجه شد.

در ذیل گزارش این برنامه تقدیم حضورتان می شود:


مسجد حضرت مهدی (عج) دزفول بعد از نماز عشا – 16/11/1392

پس از اقامه ی نماز و تعقیبات، اکثریت جمعیت سر جای خود نشسته و منتظر شروع برنامه بودند . اکران بر پشت یک بنر که به دیوار مسجد نصب شده بود صورت گرفت!!! که البته بخاطر چین و چروک های شدید بنر اندکی از وضوح فیلم کاسته شده بود.




ابتدا فیلم کوتاه پیمان که توسط عده ای از بچه های همین مسجد تولید شده پخش شد. حضور آقای موسوی زاده تهیه کننده و نویسنده ی این فیلم کوتاه ، موجب شده بود تا مسئولین جلسات قرائت قرآن کودکان و نوجوانان از او پیرامون محتوای فیلم و اینکه آیا برای بچه های جلسات مناسب است یا خیر سوالاتی داشته باشند. به همین خاطر حضور کودکان و نوجوانان  با ترغیب مسئول جلسات و علاقه ی خودشان بود؛ پر رنگ به نظر می رسد و اینکه  تأثیرات و تجربیات نویی برای این مقطع سنی بجای گذاشت که در مصاحبه ها مشهود  است .(مصاحبه ها در گزارش تکمیلی تقدیم می گردد) و می توان اینگونه کار ها را مکملی برای بحث های تربیتی دانست.


پس از فیلم کوتاه پیمان عده ی معدودی از مسجد خارج شدند. اما  نکته ای که قابل توجه است بازخورد اکران نسبت به افراد میان سال و مسن است. اکثریت آنها  نسبت به زنده کردن یاد شهدا و بخصوص اینکه توسط خود بچه های مسجد این امر صورت گرفته  بسیار خوشحال و افتخار می کردند .

و از طرفی آه و افسوس های فراوانی در حین اکران مستند "تولدت مبارک" شنیده می شد که حاکی از برقراری ارتباط با تلخی ها و شیرینی های خانواده ی شهید احمدی روشن و بخصوص فرزند شهید – علیرضا – بود.

در پایان مراسم بعضا چشمانی اشک آلود دیده می شد و یا در مصاحبه اذعان به این امر و تحت تأثیر قرار گرفتن می شد.


حضور امام جماعت و بعضی از هیئت امنای مسجد در کتار دیگر مردم تا پایان جلسه قابل تأمل است.

در پایان و حین خروج ، از حضار مصاحبه تهیه شد که نکات قابل توجهی می توان از آنها دریافت. به طور کلی زنده کردن یاد شهدا در قالب ارائه ی یک فیلم و مستند مورد تقدیر قرار گرفت و خواستار ادامه ی چنین حرکت هایی شدند.


نکته ی قابل توجه دیگر  پذیرش و جذابیت نفس اکران در مسجد بود . که این حاکی از وجود پتانسیلی قوی برای ارائه ی محتوای عمیق و جذاب پیرامون انقلاب و اسلام در کنار روش های مرسوم دیگر از قبیل تربیون و منبر است . اینکه نمازگزاران پس از اقامه ی نماز ، همان گونه که پای منبر نشسته و با معارف دینی دل می سپارند ، اکنون با همان نیت اما در قالبی نو پای فیلم و مستند نشستند .


یک سری آمار و ارقام :

جمعیت از ابتدای اکران فیلم کوتاه حدود 150 نفر از ابتدای مستند حدود 70 نفر و تا پایان برنامه حدود 50 نفر  //// زمان اکران 45 دقیقه ///// سرعت عمل در آماده سازی محیط مسجد  برای اکران بعد از نماز بسیار مطلوب //// کیفیت پخش مورد رضایت مردم ///// توجه به کیفیت ساخت تولیدات از جانب مردم : توجه چندانی نبود و بیشتر محتوا مد نظر بود که مقبول بود //// تبلیغات : سامانه پیامکی + چند پوستر معرفی فیلم پیمان + بنر تبریک برگزیده شدن فیلم پیمان که حدود چند هفته ای بر در مسجد نصب بود + اعلام بین دو نماز //// تیپ بندی : 30% کودک و نوجوان 30% جوان 20% میان سال 20% مسن 


در پایان چند عکس از این برنامه تقدیمتان می شود:













تهیه کننده گزارش و عکس ها جناب محمدصادق مطیع رسول بوده اند که ظاهرا همکار هم داشته اند که کمال تشکر رو ازشون داریم.

اولین برنامه پخش فیلم های جشنواره عمار در مسجد حضرت مهدی(عج) شهرستان دزفول

باسلام


باهمت دست اندرکاران مسجد حضرت مهدی(عج) کوی اندیشه شهرستان دزفول اولین برنامه پخش فیلم های جشنواره عمار این مسجد امروز(سه شنبه92/11/15) پس از نماز مغرب و عشا با پخش مستند« تولدت مبارک»به کارگردانی آقای مهدی زمان پور کیاسری و همچنین فیلم کوتاه «پیمان» کاری از مستندسازان جوان دزفول پخش خواهد شد.


شایان ذکر است که آقای مهدی زمان پور کیاسری تا به حال چندین بار برنده جشنواره فیلم عمار شده و همچنین فیلم تولدت مبارک برنده‌ی جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم الجزیره نیز شده است.


 فیلم کوتاه پیمان نیز به وصیت شهید صدیقی زاده از شهدای دزفول می پردازد.


شرکت در برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد می باشد.

جشنواره عمار در دزفول 3

سلام

با عرض خسته نباشید خدمت دست اندرکاران نمایش فیلم های جشنواره عمار در دزفول می تونید از نماهنگ های زیر در کارتون استفاده کنید:


نماهنگی از رهبری پیرامون اهمیت رسانه و تاثیر آن++++


فایل صوتی برنامه هفت با حضور نادر طالب زاده و وحید جلیلی حتما گوش بدید تا مشکل را تا حدودی درک کنید به سوالات مجری و سوالات وحید جلیلی دقت کنید++++


این هم 2تا جزوه:


آموزش نماهنگ(کلیپ)سازی++++


وبلاگ نویسی به قصد قربت++++


پیشنهاد:


1- می تونید این جزوه ها رو چاپ کنید و روی یک میز در معرض دید قرار بدید و بعدا به صورت امانت یا فروش یا در اختیار قرار دادن فایل به مخاطب برسونید.خلاصه سعی کنید روی مخاطب کوچک ترین تاثیر رو بذارید.


2- عکس، بازخورد و... حتما بگیرید.


3- می تونید توی موضوعات روز مثل:ساخت درونی، ایمان بی بصیرت، توافق نامه ژنو و... جزوات و کتاب و سایر اقلام رو قرار بدید مرکز فرهنگی وارثین هم تا جایی که توان داره کمک خواهد کرد.