وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

پیام امام خمینی به مناسبت سالگرد کشتار حاجیان ایرانی در مکه و پذیرش قطعنامه598

مقام معظّم رهبری:

این پیام باید آن قدر تکرار بشود، آن قدر بر سر منابر و تریبون‌ها گفته بشود و شرح و توضیح داده شود، آن قدر باید جزوه و کتابى که حاوى این پیام خواهد شد در خانه‌ها به وسیلۀ پدران و مادران و جوانان بزرگ خانواده براى دیگران خوانده بشود، آن قدر باید این پیام در زبان‌ها و دل‌ها و ذهن‌ها بگردد تا رنگ ثابت ملت ما و فرهنگ ناستردنى انقلاب ما بشود.

این پیام و پیام سال گذشتۀ حج یک مجموعۀ کامل است که باید از آن این ملت جان خود را سیراب کند.(بیانات در خطبه های نمازجمعه تهران67/4/31)

امروز سالروز پیام تاریخی امام خمینی به مناسبت سالگرد پذیرش کشتار حاجیان ایرانی در مکه و پذیرش قطعنامه598است؛ به همین مناسبت مطالبی خدمتتان عرضه می شود باشد که استفاده کنیم:

1- فایل تصویری و متن  بالا از تارنمای موسسه جهادی(حتما ببینید و نشر دهید)

2- جزوه پیام امام خمینی در67/4/29

3- معرفی کتابی پیرامون پذیرش قطعنامه598

4- مطالبی مفید از سایت 598(مقالاتی پیرامون پذیرش قطعنامه598)

5- متن پیام امام خمینی به کنگره حج 66/5/6(این پیامو هم آقا تاکید دارن)



تازه های کتاب وارثین

سلام

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما.

بیش از 30عنوان جدید شامل کتاب و لوح فشرده به مجموعه اضافه شد که مهمتریناش:

کتاب کالک های خاکی که خاطرات عزیز جعفری فرمانده کل سپاه است.

یه چهار پنج عنوان لوح فشرده سخنرانی های آقامجتبی تهرانی

کتاب نظریه تمدن جدید اسلامی آقای موسی نجفی

رمان تقدیر شده ی و متفاوت بهم میاد

کتاب شعری جدید از جلیل صفر بیگی به نام شین

3عنوان جدید طنز دفاع مقدس

چندتا کتاب درباره ی داستان نویسی و رمان و...

به زودی فهرست کامل محصولات جدید با توضیحات بهتر تقدیمتون میشه.

ضمنا توی روزای آینده منتظر معرفی یه کتاب متفاوت باشین.



این کتاب ها  را می توانید از فرو شگاه وارثین به نشانی:



وارثین؛ مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی؛  دزفول،  خیابان امام خمینی شمالی،  بالاتر از حرم حضرت


سبزقبا(ع)،  کوچه ی شهدا،   روبروی مسجد  لبخندق تهیه نمایید.  تلفن:06412254556 و09168230974




معرفی کتاب کشتبان دوست

سلام

این یه معرفی کتابه از وبلاگ همسنگر و همدل طلوع سرخ که تقدیمتون میشه


یادداشتی بر کتاب کشتبان دوست علی موذّنی



شاید کمتر کسی باشد که داستان کشتی نوح (ع) را نشنیده و از ماجراهای ابراهیم (ع) بی خبر باشد . اما خواندن چند باره ی این داستان ها آن هم به قلم علی موذنی قطعا طعم دیگری برای ذائقه ی شما به ارمغان خواهد آورد .
کتاب کشتی بان دوست (نشر نیستان) در بردارنده ی دو داستان (کشتی به روایت توفان + دوستی) از انبیاء گرامی است که این روز ها قطعا در لابه لای آیاتی که تلاوت می کنید ، نامی از آنها خوانده اید و ماجرایی را به یاد آورده اید و به آرامی از کنار آن رد شده اید، تا به پایان جزء آن روز خود برسید .

علی موذنی در این دو داستان که البته به صورت جداگانه هم توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده اند به روایت جالبی دست یافته است . که کمتر به آن توجه شده است :

 + کشتی به روایت طوفان
تماشای کشتی ساختن در دل خشکی و شروع شدن عذاب تا غرق شدن در آن امواج سهمگین ، قطعا با دید سوم شخص فقط عبرت آموز است ، اما وقتی از زبان کنعان نقل می شود ، وقتی در طول داستان به جبر نویسنده خود را بارها و بارها به جای کنعان می گذاری، طعمی دیگر در پی خواهد داشت. طعم هایی که بعضا آشنایند و گاهی هم گنگ ! چرا که می توانی خود را با کنعان مقایسه کنی و رفتار و گفتارش را در آن شرایط با خودت بسنجی و در آخر نتیجه بگیری که شاید واقعا من نیز اگر در نشست و برخواست با بدان بودم و دوست نابابم انوش بود و از طرفی شیرینی "حلوای" دنیا را در دهانم مزه مزه می کردم آخر و عاقبتم چیزی جز "هیولا" شدن نبود. اینجاست که فطرت های پاک چنان تنفری پیدا خواهند کرد که کتاب را به هرجا که رسیده اند پرت کرده و به آغوش خدا پناه می برند ...


 + دوستی
داستان دوستی نیز به همان اندازه که ماجرای قبل تلخ بود ، شیرین است . این داستان روایت قبل از تولد حضرت ابراهیم تا بت شکنی و گلستان شدن آتش را بیان می کند اما تفاوتش با دیگر داستان ها این است که از زبان دانای کل روایت شده . از دوست ابراهیم . خود جناب خداوند جل و اعلی . نتیجه ی این نوع روایت آن می شود که به معنای واقعی کلمه، معنای دوستی را می توان چشید . آن هم دوستی با خدا را  . اینکه چگونه و به سهولت تمام مسیر ابراهیم از گزند ها بری می شود و اینکه چگونه و با عشق، ابراهیم ، مسیر رضایت دوست در پیش می گیرد . با خواندن این داستان تا مدت ها حسرت ابراهیم بودن را می خوردم ، حسی که جز این متن، چیز دیگری برایم مهیا نکرده بود ...


برخی دیگر از آثار استاد علی موذنی: مامور، ظهور، ارتباط ایرانی، شعر به انتظار تو، خوش نشین


این کتاب و سایر آثار علی موذنی را می توانید از:



وارثین؛ مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی؛  دزفول،  خیابان امام خمینی شمالی،  بالاتر از حرم حضرت


سبزقبا(ع)،  کوچه ی شهدا،   روبروی مسجد  لبخندق تهیه نمایید.  تلفن:06412254556 و09168230974



گزارش کار هیئت دولت در محضر رهبر انقلاب


 قسمتی از بیانات مقام معظّم رهبری در جلسه 2روز پیش(92/4/23)با هیئت دولت:


امسال و امروز من اصرار داشتم - خودم  به آقاى رئیس جمهور پیشنهاد کردم - که دوستان صحبت کنند و گزارش دهند؛ چون روزهاى آخر این دولت و ایام مناسبى است براى اینکه از مجموعهى کارهائى که در این دولت شده - البته بهعنوان یک نمائى، یک نمونهاى - گزارشى ارائه شود. و ما دوست داریم که این اظهاراتى که امروز اینجا شد، به سمع مردم عزیزمان هم برسد؛ هم خواص و  کسانى که اهل فنّند و آشنا هستند، مطلع شوند - چون بسیارى از این مطالبى که گفته میشود، دوستان اینها را نمیدانند؛ مىبینیم گاهى اوقات اطلاعات کافى و وافى ندارند - هم عموم مردم مطلع شوند و بدانند؛ اگرچه برخى از کارها جلوى چشم است. البته مخالفین و کسانى که بىاطلاعند - بعضى از دستگاههاى رسانهاىِ خارجىِ مغرض، و گاهى بعضى در داخل - برخى از چیزهائى را که جلوى چشم هم هست، انکار میکنند. یعنى کارى انجام گرفته، جلوى چشم است، همه مىبینند، منعکس شده، این را دوست دارند انکار کنند. کارى به این نداریم که حالا بعضىها ممکن است نگاه خوشبینانهاى یا دوستانهاى یا منصفانهاى نداشته باشند؛ بالاخره در فضاى عمومى کشور باید اینها گفته شود و ثبت شود؛ اینها بسیار مهم است.


فیلم گزارش هیئت دولت در محضر رهبر معظّم انقلاب

برای همه آنان که بهانه می آورند...

سلام

زیاد بنا نداشتم بنویسم ولی به غرضی شایان می نویسم...


داشتم خبر رونمایی کتاب« کالک های خاکی» خاطرات عزیز جعفری یکی از فرماندهان جنگ را روی تارنما می ذاشتم که خبر مبسوطش در سایتی دیدم سایت مذکور از آقای خاموشی و حاج حسین یکتا و صفار هرندی شروع کرده بود و به حسین بهزاد رسیده بود...

-حسین بهزاد خیلیها مثل من فقط از همپای صاعقه می شناسن و بعد از برنامه راز شب 22بهمن که همزمان شد با سقوط مبارک در مصر که برنامه ی فوق العاده ای بود...-

صحبتای هیچ کدوم از این عزیزایی که اسم بردم منو نکشوند تا صحبتشو سریع بخونم به جز حسین بهزاد که گفته بود:


اگر جای حضرت آقا بودم فرماندهان را بازداشت می‌کردم.


بعد توضیح داده بود که چرا این حرفو زده.

حالا آیا این صحبتش به دلیل خاص بودن منو کشوند نه به دلیل شهر دزفول...

یک زمانی توفیقی شد رفتم سراغ یکی از مراکز فرهنگی متولی دفاع مقدس در شهر دزفول و ارائه طرح کردم بعد از شنیدن؛ گفتن که اینها در حیطه وظایف ما نیست ولی اگه میتونید ما میخایم جای توپ ها و موشک ها رو معلوم کنیم  پول هم می دیم گفتم باشه و...

ولی چندتا سوال اینجا مطرحه

آقا میگه جنگ گنجه...

یعنی هر ذرش ارزش داره ولی آیا توی همین گنج چیزایی مهمتر نیستن؟

مادر و پدرای شهدا مهمتر نیستن؟

رزمنده ها مهمتر نیستن؟

اون وقتی که باید نمی ذاشتین مکان هایی ساخته بشن کجا بودین؟

چرا داد اعتراضتون بلنده که عملیات فلان رو بردن مستند فلان رزمنده های ما رو تنبل نشون داد فلان کتاب مردم ما رو فلان نشون داد ولی حاضر نیستین برای این گنج غواصی کنین؟

حرف زیاده یادمه عید سال89واسه کاری رفتیم دو کوهه وقتی از اون سرابالایی رفتیم بالا تابلوی سپاه محمد رسول الله تهرانو که دیدم گفتم نیگا کن تو خاک مقدس خوزستان پرچم تهرانو زدن...

وقتی رفتیم داخل برخوردا رو دیدم ساختمانو رو دیدم که بازسازی نشده بودن شعارنوشته هایی که قدیمی بودن و...

گفتم گواراتون باشه اگه داده بودین دست ما تا حالا به اسم پیشرفت ده بار ساخته بودیمش و شهدا رو تاکسی درمی شده توش میذاشتیم.

اگه داده بودین دست ما به اسم اینکه شهدا موافق پیشرفت بودن و این امّل بازیا چیه و هزار تا خاطره که ماشاءا...سینه ها پره می گفتین که شهدا موافق کهنه پرستی نبودن شما افراطی هستین و ...

بعد کارتون به اعتراض به استقبال از دوکوهه می کشه و اینکه ما چنان بودیم و چنین...

آخه راهیان نور بیان دزفول واسه چی؟

یه جای موشکبارانی مونده؟ یه یادمان درست حسابی داریم؟یه پادگان؟ و؟؟؟

اینا رو گفتم که چی؟

اون وقتی که کتاب آهنگران اومد بیرون به یکی از دوستان که معروفه توی کار شهدا توی دزفول گفتم این کار تو بود گفت:

میدونی طرف متولد چنده58

میگم اینه مشکل دزفول که شهدا بدون فرهنگشون

یعنی اینکه نمیشه؛ نمیتونیم؛ توی فرهنگ شهدا معنا نداره.

یعنی عزیزالهی 14ساله به چنان بلوغی رسیده که همه رو انگشت به دهن میکنه.

و دیگه مشکل سماجت برای هدف.

نمی خواستم اینقدر بنویسم.

می گفت رفتیم برای خاطرات فلانی میگن وقت نداریم.

یعنی وقتت از فرمانده کل سپاه کمتره؟!!!!!!!

یا ارزشش خدایی کدومش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حرف زیاده ولی بسه...


حرف های حسین بهزاد در مراسم رونمایی کتاب«کالک های خاکی»:



حسین بهزاد: اگر جای حضرت آقا بودم فرماندهان را بازداشت می‌کردم






چهارمین نفری که در این مراسم به روی صحنه رفت حسین بهزاد بود که که به همکاری گلعلی بابایی که این کتاب را نوشت.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه زمان مصاحبه با سردار جعفری برای تدوین خاطرات 6 ماه بوده است به نکاتی در این باره اشاره کرد و گفت: خاطرات این کتاب در حالی نوشته شد که مصاحبه‌شونده در اوج فعالیت‌های کاری‌اش بود و 5 نیروی کشوری را تحت نظر داشت. فرماندهی با این همه دغدغه و با وضعیت‌های فوق‌العاده‌ای که گاهی برای ایشان ایجاد می‌شد زمان می‌گذاشت و مصاحبه را انجام می‌داد.

وی به چگونگی آغاز تدوین خاطرات سردار جعفری اشاره کرد و ادامه داد: آن چیزی که باعث شد ثبت این خاطرات کلید بخورد دیداری بود که با ایشان در یک جلسه داشتیم. در آن دیدار من گفته بودم که اگر جای حضرت آقا بودم از اختیارات فرماندهی کل قوا استفاده می‌کردم و فرماندهان ارتش و سپاه را بازداشت می‌کردم. بعد از آن مصاحبه‌گیرنده‌ها و نویسندگان خاطرات جنگ را به جان آنها می‌انداختم تا از خاطره تخلیه شوند. به آنها می‌گفتم که باید چگونگی ورودشان به جنگ و منصب‌های مختلف نظامی را بگویند این حرف من موجب کنجکاوی سردار جعفری شد.

بهزاد یادآور شد: با از دست دادن فرماندهان تنها خاطرات آنها از بین نمی‌رود بلکه حوزه مستندنگاری جنگ ناتمام باقی می‌ماند . ما با از دست دادن احمد کاظمی فقط او را از دست ندادیم بلکه روایت دسته اول نحوه چگونگی تاثیر و شکوفایی لشکر 8 نجف به روایت فرمانده‌اش را از دست دادیم. نمونه‌ دیگری که از این جنس اتفاق افتاد شهادت سردار نور‌علی شوشتری در سال 88 بود که با رفتن ایشان بخشی از پازل جورچین قرارگاه عملیاتی نجف را از دست دادیم چرا که روایت دسته اول از این قرارگاه گرفته نشد.

بهزاد به شخصیت سردار جعفری اشاره و تصریح کرد: ما 2 نوع جنس آدم داریم یک جور آدم‌های نرم و یک جور آدم‌های سخت من سردار عزیز را آدم سختی قرار نمی‌دهم. ایشان تمامی اطلاعات را در ذهن دارند. اماکن، اعلام ، اشخاص و ... همه در ذهن ایشان ثبت شده است.

بهزاد در پایان به عنوان اثر اشاره کرد و افزود: نام کتاب کالک‌های خاکی انتخاب شده است. کالک کاغذی است که در معماری استفاده می‌شود. سردار عزیز جعفری معمارزاده است و پدرش از معماران معروف شهر یزد بود. او با ملات و مصالح ساختمان بزرگ شده علاوه بر این تحصیلات دانشگاهی‌اش را معماری انتخاب کرده است و بعد از آن هم در جنگ نقشه‌ها را روی کالک‌های خاکی می‌کشید. به همین دلیل عنوان اثر کالک‌های خاکی انتخاب شده است اما آنچه که مهم این است که ای کاش بتوانیم فرماندهان و رزمندگان جنگ را مجبور به ثبت خاطرات کنیم آنها ابرهای آسمان ادبیات جنگ هستند که دارند فرار می‌کنند. باید ابن‌الوقت باشیم.

منبع:جنوب نیوز


معرفی کتاب کالک های خاکی


رمانتیک ترین قسمت کتاب کالک های خاکی

کتابی برای شناخت بهتر خود

آیت الله جوادی آملی: آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی به علمی رسیده بود که هم نور بود و هم گرد و غبار روح فرد و جامعه را

برطرف و گردگیری می کرد و هم آب طهوری بود که از کوثر معرفت ناشی می شد و نه تنها رفع تشنگی مخاطبان را می کرد که

گرسنگی و خستگی و حزن و ملال روحشان را هم می زدود.

*قسمتی از پیام آیت الله جوادی آملی به مراسم چهلم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی


*مدرسه عالی شهید مطهری تهران/ نماز رهبر معظّم انقلاب بر پیکر آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی


معرفی کتاب ارزشمند دفتر دل از مجموعه کتاب های رسائل بندگی جلد اول اثر ارزشمند آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی

آنچه بر اهمیت این اثر می‌افزاید، تأکیدات فراوان این استاد اخلاق در زمان حیاتشان بر انتشار این اثر بوده است.




«دفتر دل» نام نخستین رساله از مجموعه شش جلدی رسائل بندگی است که به موضوع «قلب» در معارف اسلامی پرداخته و با نگاهی بدیع و جامع، مسایل مرتبط با این مبحث را بررسی کرده است.

این اثر، متن پیاده شده و ویراستاری شده 29 جلسه سخنرانی آیت‌الله تهرانی در سال 1375 ماه مبارک رمضان بوده که بنا به اظهار نظر کارشناسان و محققان علوم اسلامی، بحثی بسیار جامع و کاربردی است.


مجموعه رسائل بندگی به جز دفتر اول  شامل: رساله دوم: «حب به دنیا»، «رساله سوم: حب به خدا»، رساله چهارم: «شوق و انس به خدا»، رساله پنجم: «شهود و لقای خدا» و رساله ششم:«آداب خلوت با خدا» خواهد بود.



 گوشه ای از متن کتاب:مقصود اصلی از تمام دستورات شرع متاثر شدن قلب است. یعنی مقصود از تمام این سیرها و عبادت ها این


است که قلب انسان تاثیر پذیرفته و دری از دل به سوی مولا باز شود تا بنده بتواند مولایش را شهود کند. این اصل کار است. مقصد


اعلی و ذی المقدمه تمام عبادات این است. لذا پرداختن به قلب اهم مباحث است و انسان باید ابتدا مسائل مربوط به قلب را شناسایی


کند و بداند که قلب چیست و چه اهمیتی دارد بعد به سراغ کارهایی برود که روی دلش اثر دارد و گرنه اگر اعمال عبادی انسان هیچ


اثری بر دل نگذارد عبادات بی ثمر بوده و فرصت ها از دست رفته است.


این کتاب و سایر آثار این استاد اخلاق را می توانید از:



وارثین؛ مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی؛  دزفول،  خیابان امام خمینی شمالی،  بالاتر از حرم حضرت سبزقبا(ع)،  کوچه ی شهدا،   روبروی مسجد  لب


خندق،  تلفن:06412254556 و09168230974 تهیه نمایید.


پوستر معرفی این کتاب




کتاب هایی برای ماه مبارک رمضان

سلام

به حضورتون کتاب هایی جهت استفاده از ماه مبارک رمضان تقدیم می شود:


1- کتاب آداب روزه داری و احوال روزه داران از سخنان آیت الله سیدعلی خامنه ای



معرفی این کتاب


2- بهار رویش از استاد علی صفایی حائری(ره)



معرفی این کتاب


3- کتاب شهرخدا از استاد علیرضا پناهیان



معرفی این کتاب+ فصل اول


معرفی دیگر


4- روزه دریچه ای به عالم معنا از استاد اصغر طاهرزاده



معرفی این کتاب


معرفی دیگر به صورت فایل پی دی اف(معرفی کتاب وارثین)




ساعات فعالیت وارثین

با سلام و عرض تبریک ایام ماه مبارک رمضان



ساعات فعالیت فروشگاه مرکز فرهنگی وارثین در این ماه مبارک تغییراتی کرده است که به شرح ذیل می باشد:


صبح ها:    7:30...........................................................................13

عصرها:         17............................................................................15دقیقه قبل از اذان مغرب


منتظر حضور شما هستیم.