وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

چرا به قالیباف عزیز رای نمیدم...

سلام

این مطلب خیلی واضحو از وبلاگ یکی از دوستان خدمتتون تقدیم می کنم باشد که برای رضای خدا باشد...



اشاره : ابتدا فکر نمی کردم که تشخیص اصلح برای دوستان تا این حد مشکل شده باشد . با ملاک هایی که داشتم این بحث بسیار بدیهی به نظر میرسید . اما گویا باید نکاتی گفته شود تا به سوالاتی که چندی از دوستان در این زمینه مطرح کرده اند پاسخ داده شود :


جناب آقای قالیباف

حتی اگر مدیری قوی باشیم باید بدانیم عدالت بدون پیشرفت توزیع مساوات فقر است . اگر انسانها برای ما مهم هستند کرامت آنها را باید حفظ کنیم و بدانیم تا پیشرفت نباشد عدالت نیست و تا عدالت نباشد کرامت نیست.(منبع +)


امام خامنه ای :

این نکته را هم در باب عدالت عرض کنیم که بعضى‌ها مى‌گویند عدالت یعنى توزیع فقر. نخیر، کسانى‌که بحث عدالت را مى‌کنند، به‌هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه‌ى امکانات موجود است. آنهایى که مى‌گویند عدالت توزیع فقر است، مغزا و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم مى‌شود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزى مى‌شود که امروز در کشورهاى سرمایه‌دارى مشاهده مى‌کنیم. در غنى‌ترین کشور عالم - یعنى امریکا - کسانى هستند که از گرسنگى و از سرما و گرما مى‌میرند؛ اینها که شعار نیست؛ واقعیتهایى است که مشاهده مى‌کنیم. کسانى هستند که در آرزوى یک آپارتمانِ سه چهار اتاقه سالهاى سال تلاش مى‌کنند و چون به جایى نمى‌رسند، مى‌روند خیانت مى‌کنند تا به این امکانات برسند.
دو سه سال قبل یک عضو عالى‌رتبه‌ى سى.آى.اى را به جرم جاسوسى براى شوروى سابق و دنباله‌اش روسیه، دستگیر کردند. در مصاحبه‌یى از او پرسیدند - که ما این مصاحبه را در مطبوعه‌یى خواندیم - چرا این کار را کردى؟ گفته بود من دلم مى‌خواست یک ویلاى سه اتاقه داشته باشم، اما دیدم با این حقوق و درآمد نمى‌شود؛ مجبور شدم بروم نوکرى شوروى را بکنم؛ با آن دشمنى و نقاضتى که آن روز بین آن دو کشور وجود داشت. وقتى دنبال تولید ثروت رفتن از نگاه عدالت محور جدا باشد، به این جاها مى‌رسد که در جامعه‌یى، کسانى‌که زرنگ‌تر و باهوش‌ترند، یکشبه به ثروتهاى کلان و انبوه مى‌رسند؛ کسانى هم که خودشان خانواده‌ى ثروتند؛ اکثریتى هم هستند که در زندگى‌هاى معمولى همراه با حسرت، و تعدادى هم در زندگى‌هاى بسیار سخت و دشوار به‌سر مى‌برند. بنابراین، این‌که ما بگوییم عدالت را مطرح نکنید، تولید ثروت را مطرح کنید؛ بهانه را هم این بیاوریم که بعد از تولید ثروت سراغ عدالت مى‌رویم، این نمى‌شود.

بیانات امام خامنه ای در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت هشت تیر 1384 (منبع +)


منبع: طلوع سرخ

نظرات 2 + ارسال نظر
هه! پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:56 ب.ظ

متاسفم که خامنه ای رو واسه خودتو کردین قدیس و کنار معصومین قرار دادین!

هر سه شون نمیدونن دقیقا چی دارن میگن!
برو یکم نهج البلاغه بخون تا خودت از گمراهی در بیای
برو ببین حضرت علی (علیه السلام) چی گفته
ببین ولایت چیه !
خیلی خوبه یکم چشهارو باز کرد.
البته آدم های ترسویی مثه تو ابا دارن ازین که اطلاعاتشون بیشتر بشه! و البته اونایی هم که بهت خط میدن از بیشتر دونستن تو میترسن !
میدونم انقدر تعصبی هستی که این حرفا واست سودی نداره پس بیشتر ازین وقتمو واست نمیزارم !

سلام
دوست عزیز!
لطفا مستذل حرف بزن. تا بشه وقت گذاشت و جواب داد.
صحبتات رو مستند بزن تا بشه با هم حرف بزنیم.
ممنون.
واسه مام دعا کن.

آدم جمعه 24 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:46 ق.ظ

نظر شما محترم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد