وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

کتاب دختران آفتاب در مرکز فرهنگی وارثین دزفول

باسلام

یک کتاب فوق العاده دیگه...

این کتاب از جهات مختلفی فوق العادس

یکی اینکه: در اسامی نویسنده هاش اسم دکتر امیرحسین بانکی پور فر خودنمایی می کنه که ایشون متخصص در زمینه خانواده هستن هم مدت ها طرح ازدواج آسان اصفهان را موثر بودن هم اینکه موسسه حدیث راه عشق زیر نظر شونه همچنین کتاب معروف و پر استقبال مطلع مهر از ایشونه.

کتاب هایی چون عیار مدیران، سرّ دلبران، تدوین کتب با موضع زن از بیانات مقام معظّم رهبری هم از تالیفات  ایشان بوده است.

دوم اینکه این کتاب رمان است تجربه شخصی به عنوان یک کتاب فروش بهم نشون داده که نسل جوان امروز خصوصا دختران شایسته ی سرزمین من(بخوانید گلخانه های تولید گل های زیبا)علاقه ی وافری به رمان خواندن دارند به طوری که یک رمان با حجم متوسط را حداکثر 

  3روزه می خوانند. مخاطب این کتاب اغلب(نه همیشه) دختران جوان هستند پس حلال خوبی برای رساندن مطلب انتخاب شده که ظرفیت های بسیار بالایی دارد.

سوم اینکه در متنی که از مقام معظّم رهبری بر روی این کتاب رونمایی شده نکات قابل تاملی وجود دارد:

پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها-ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علی‌ها) - این کتاب را بخوانم. در میان کتاب‌های داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ای ایرانی است. طرح کلی داستان و درون مایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است. حرف‌ها هم قوی و منطقی است. اتفاقاً پیش از این، کتابِ:... را خوانده‌ام. آن قوی‌تر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدتا «بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استادِ فاطمه است در فصل آخر کتاب. (روزهای نیمه خرداد 87)

اولا این کتاب را ایشان بهترین کتاب ایرانی که دغدغه طرح مسائل فکری در قالب داستان را دارد می شمارند و این افتخار کمی نیست.

دوم اینکه ایشان کلیت داستان و درون مایه های داستانی را خوب و شیرین می شمارند.

سومین نکته اینکه معمولا در خواندن رمان چیزی که خیلی پر رنگ می شود تهییجات جنسی است که اعتقاد ایشان این است که این کتاب آن جنبه را ندارد و با هنرنمایی سعی کرده از کار برآید و به خوبی برآمده است.

چهارم اینکه اگر دقت کرده باشید مقام معظّم رهبری درجایی در مورد رمان های تاریخی می فرمایند (نقل به مضمون)که خواندن تاریخ وقایع مثل تماشای هوایی یک شهر مثلا از فاصله چند کیلومتری است در این مشاهده فقط خیابان ها، ساختمان ها و...مشخصند روابط انسانی و چگونگی تعاملات آنها گفته نمی شود البته تاریخ این ظرفیت را هم ندارد ولی رمان تاریخی این ظرفیت را دارد.

رمان دختران آفتاب به اعتقاد بنده ریختن مفاهیمی چون زن الگو، زن خانه یا جامعه، مشکلات دختران جوان و...در قالب انسان هایی مجسم است قطعا  این کار به اندازه ی صدها کتاب علمی تاثیرگذار است البته نمی خواهیم آنها را کم ارزش کنیم ولی ما دراین زمینه خیلی ضعیف عمل کرده ایم شاهد مثالش هم سخنان استاد خسروپناه در همایش دشمن شناسی و سخنان مکرر مقام معظّم رهبری در تاکید بر بیان هنری مطالب که می توانید در کتاب ارزشمند کتاب و کتاب خوانی در آینه رهنمودهای رهبری بیابید.

در مجموع حتما حتما این کتاب را بخوانید و به دوستان و آشنایان توصیه کنید؛ هدیه دهید، بخوانید، در تارنما و سایر امکانات تبلیغش کنید  که مقام معظّم رهبری فرموده اند: باید ترویج شود .حتما در اطرافتان دخترانی هستند که رمان خواندن را بسیار دوست می دارند این کتاب گزینه ی بسیار مناسبی است.

علاقه مندان می تواندد این کتاب ارزشمند را از فروشگاه مرکز فرهنگی وارثین دزفول به نشانی:

دزفول - خیابان امام خمینی شمالی - بالاتر از سبزقبا - کوچه شهدا - روبروی مسجد لب خندق تهیه نمایند.

تلفن های تماس:061-42254556و09168230974می باشند.

شما با خرید این کتاب هدیه ای زیبا نیز  از سوی مرکز فرهنگی وارثین دریافت می کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد