وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

عناوین جدید کتاب در وارثین

باسلام

5کتاب با موضوع زن و خانواده تحت عنوان کلّی: نقش و رسالت زن از بیانات مقام معظّم رهبری شامل:

1- عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

درباره کتاب

بعد از انقلاب شاهد برخوردهای افراطی و تفریطی در زمینه‌ی حجاب و عفاف بوده‌ایم. بسیاری از حرکتهایی که در این زمینه صورت گرفته است، برخوردهای، ظاهری سطحی، احساسی، موردی، مقطعی، دفعی و ضربتی بوده است.
درحالیکه حجاب، مقوله‌ای فرهنگی است و هـرگونه اشاعه و تصمیم‌گیری و تبلیغ درباره‌ی آن و در مورد آن، باید تدریجی، مستمر، عمیق، همه‌جانبه و مدبّرانه باشد. افراد در این زمینه نباید سلیقه‌ای عمل کنند، بلکه استراتژی واحدی برای نحوه‌ی برخورد با آن باید حاکم باشد. در این راستا لازم است در درجه‌ی اوّل، دیدگاههای مقام معظّم رهبری بعنوان امام امّت و چشم بصیر و دیده‌بان نظام در این زمینه استخراج و مبنای عمل قرار گیرد. در این کتاب سعی شده است تمامی سخنان ایشان در این زمینه به دقت مطالعه، استخراج و در قالب پنج فصل و با عناوین عفّت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بیبندو‌باری، و روش برخورد با بیبندو‌باری، ارائه گردد.

در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظّمٌ‌له و ارائه‌ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پیامهاى ایشان درباره‌ی زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال1392حتّی سخنانی که بعضاً رسانه‌ای نشده است؛ ـ مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ی عقد به جوانان داشته‌اندـ امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ‌له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است که حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبر معظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان میدهد.

2-الگوی زن

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی

درباره کتاب

یکی از موضوعاتی که در بیانات مقام معظّم رهبری بعنوان زعیم جامعه‌ی اسلامی برآن تأکید شده، ارائه‌ی الگو برای زنان در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز روز میباشد.
ایشان انعکاس‌این الگو در رفتار زنان ایرانی را عاملی برای الگو شدن آنها در بین زنان جهان دانسته‌اند. ارائه‌ی این الگوها از بیان رهبری با توجّه به نگاه نظام‌مند ایشان به مسائل زنان میتواند برای زنان جامعه‌ی ما بسیارسودمند باشد. به همین دلیل، در این کتاب سعی شده است با دقّت تمامی سخنان ایشان در این زمینه استخراج و در سیزده بخش و با عناوین: ضرورت ارائه‌ی الگوی صحیح در حیات انسانی، فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) الگوی جامع زن و حیات انسانی، حضرت فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) وعرصه‌ی خانوادگی، حضرت فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) و عرصه‌ی مجاهده‌ی سیاسی و اجتماعی، حضرت فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) و عرصه‌ی معرفتی عرفانی، حضرت فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) و عرصه‌ی عبادی، عظمت و کمالات حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)، الگوی عاشورایی زن، الگوهای قرآنی زن، الگو شدن زن مسلمان ایرانی دسته‌بندی و ارائه گردد. در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظّمٌ‌له و ارائه‌ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی‌ها و پیامهاى ایشان درباره‌ی زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال1392 حتّی سخنانی که رسانه‌ای نشده است ـ مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ی عقد به جوانان داشته‌اند ـ امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ‌له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است که حجم گستردهی آنها، توجّه و اهتمام رهبر معظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان میدهد.


3-زن و خانواده

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی

درباره کتاب

مقام معظّم رهبری(مدّظلّه العالی) با عنایت به مباحث حقوقی و اجتماعی زنان همواره محوریّت خانواده را در مباحث زنان مدّنظر داشته‌اند. با توجّه به اینکه در این دوران، هجمه‌های فرهنگی دشمنان از طریق انواع رسانه‌ها و وسایل ارتباطی، سلامت جنسی جوانان را هدف گرفته است که با درنظرگرفتن جوان‌بودن جمعیّت کشور، این امر چشم اسفندیار نظام محسوب میشود و برای جلوگیری از آن راهی جز پایین آوردن سنّ ازدواج و گسترش ازدواج‌های سهل و آسان، موفقِ آگاهانهِ پایدار و به‌نگام و توجّه بیش از پیش به خانواده نیست؛ بنابراین برای رفع موانع و تقویت فرهنگ ازدواج و تشکیل و تحکیم خانواده باید با درنظرگرفتن دیدگاه‌های معظّمٌ‌له به همراه یک عزم ملّی، فرهنگسازی گسترده‌ای صورت گیرد؛ لذا در این کتاب سعی شده است تا دیدگاه‌های معظّمٌ‌له در حوزه‌ی ازدواج و‌خانواده با محوریّت زن استخراج گردد. با نگاه به فهرست تفصیلی این کتاب میتوان خلاصه و چکیدهی فرمایشات ایشان را در این حوزه به دست آورد.

در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظّمٌ‌له و ارائه‌ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پیامهاى ایشان درباره‌ی زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال1392حتّی سخنانی که رسانه‌ای نشده است مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ی عقد به جوانان داشته‌اند امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ‌له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است که حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبرمعظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان میدهد.


4-جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدّد

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی

درباره کتاب

ضرورت توجّه به مسائل زنان از دیرباز مورد توجّه مقام معظّم رهبری(مدّظله العالی) بوده است. ایشان در مصاحبه با مجلّه‌ی زن روز فرموده‌اند: «آن مقدارى که بنده راجع به مسائل زن در ایران در طول این ده ـ بیست سال رنج برده‌ام و ناراحت شده‌ام، خیلى از زنان حتّی گوشه‌اى از آن را نفهمیدند و ناراحت هم نبودند.» ایشان در مسائل زنان معتقد به اولویّت‌یابی هستند تا بتوان با یک حرکت اساسی مظلومیّت تاریخی زن را برطرف کرد؛ مظلومیّتی که در خانواده و اجتماع، در شرق و غرب و در گذشته تا کنون برای زن بوده است و وضعیّت خطرناک‌تری که امروزه در غرب به خود گرفته است و آن التذاذ از زن با شعار آزادی در غرب و تزلزل موقعیّت خانوادگی و سوءاستفاده‌ی اقتصادی از زن میباشد. در مقابل، با ارائه‌ی نگاه جامع و کامل اسلام در مورد زن، میتوان زن را به آن جایگاه والا و شأن انسانی خود رساند. در اسلام ضمن به رسمیّت شناختن تفاوتهای زن و مرد، برابری آنها در عرصه‌های کمال انسانی مورد تأکید قرار گرفته است.
در این کتاب، با ارائه‌ی موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظّم رهبری، در سه فصل، اهمیّت و ریشه‌یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشه‌ی اسلامی، میتوان با ریشه‌یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.

در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظّمٌ‌له و ارائه‌ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پیامهاى ایشان دربارهی زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال1392، حتّی سخنانی که رسانه‌ای نشده است ـ مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ی عقد به جوانان داشته‌اند ـ امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ‌له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است که حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبرمعظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان میدهد.


5- عرصه‌های حضور اجتماعی زن

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی

درباره کتاب

با توجّه به نگاه هدفمند مقام معظّم رهبری(مدّظلّه‌العالی) به مسائل زنان با وجود رویکرد تمدنگرایی اسلامی که ایشان دارند؛ ضروری است که خطوط معیارهای اسلامی متناسب با شرایط زمان و‌‌مکان در زمینه‌ی حضور اجتماعی زن از دید‌گاه معظّمٌ‌له جمع‌بندی گردد. این بیانات در سه فصل با عناوین: جایگاه اجتماعی زنان، تعلیم و‌تربیت زنان و نقش زن در انقلاب اسلامی، تدوین شده و در تمامی این زمینه‌ها سعی شده است آرای مقام معظّم رهبری(مدّظلّه‌العالی) به صورت دقیق استخراج و با عنوانگذاری مناسب سیر منطقی موضوعات بگونهای ارائه گردد که پاسخگوی مشکلات و نیازهای امروز باشد.
در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظّمٌ‌له و ارائه‌ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پیامهاى ایشان درباره‌ی زنان، از آغاز پیروزى انقلاب اسلامى تا سال1392، حتّی سخنانی که رسانه‌ای نشده است مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ی عقد به جوانان داشته‌اند ولی درمخزن اسناد دفتر معظّمٌ‌له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است که حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبرمعظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان میدهد.

موضوعات مهم

جایگاه اجتماعی زنان/ تعلیم و تربیت زنان/ نقش زن در انقلاب اسلامی/ تاثیر انقلاب در وضعیت زنان/ شرایط حضور اجتماعی زنان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد