کد خبر: ۳۱۸۵۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
ليگ جهاني ۲۰۱۵
تيم ملي ايران در نخستين بازي خود در ليگ جهاني ۲۰۱۵ واليبال مغلوب تيم ملي آمريکا شد.تيم ملي ايران در نخستين بازي خود در ليگ جهاني واليبال با نتيجه 3 بر يک در لس آنجلس مغلوب تيم ملي آمريکا شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، تيم ملي ايران در نخستين بازي خود در ليگ جهاني ۲۰۱۵ واليبال مغلوب تيم ملي آمريکا شد.

تيم ملي ايران در نخستين بازي خود در ليگ جهاني واليبال با نتيجه 3 بر يک در لس آنجلس مغلوب تيم ملي آمريکا شد. اسلوبودان کواچ سرمربي تيم ملي واليبال کشورمان، براي آغاز مسابقه سعيد معروف، عادل غلامي، سيد محمد موسوي، عبدالرضا عليزاده، شهرام محمودي، فرهاد قائمي و مجتبي ميرزاجانپور را به ميدان فرستاد.

نخستين سرويس بازي را سعيد معروف به زمين تيم ملي آمريکا زد و نخستين امتياز را آرون راسل براي تيم ميزبان به دست آورد. نقطه قوت تيم ملي آمريکا همان طور که پيش از اين هم گفته شده بود، سرويس‌هاي اين تيم بود که دريافت اول ايران را با مشکل مواجه کرد و اجازه تنوع تاکتيکي را از سعيد معروف، کاپيتان و پاسور تيم ملي ايران گرفت. در نتيجه بازيکنان سرعتي ايران که کليد باز شدن گره بازي به نظر مي‌رسيدند در اين ست چندان فرصت خودنمايي پيدا نکردند. هر 2 وقت استراحت فني در حالي در ست نخست رقم خورد که آمريکا تيم برتر ميدان بود تا اينکه در نهايت آمريکا در اين بازي به ظاهر خانگي 25 بر 19 برنده شدند. 95 درصد تماشاگران حاضر در سالن «گيلن» را ايرانيان مقيم لس آنجلس تشکيل مي‌دادند تا يک ديدار خانگي براي تيم ايران رقم بخورد. يکي از جذاب‌ترين صحنه‌هاي اين بازي، جاخالي سعيد معروف به منطقه 5 زمين آمريکا بود که امتياز آن پس از ويدئو چلنج به ايران تعلق گرفت.

ست دوم با 3 امتياز متوالي براي ايران آغاز و تشويق بي‌امان شد اما آمريکايي‌ها خيلي زود نتيجه را 3 بر 3 و سپس 6 بر 6 کردند. ثبت نتيجه 13 بر 9 به سود آمريکا و بازي بي‌نظم بازيکنان ايران، کواچ را مجبور به استفاده از وقت استراحت کرد. استفاده از ميلاد عبادي‌پور به جاي مجتبي ميرزاجانپور، حرکت بعدي سرمربي ايران بود. سرويس‌ها و اسپک‌هايي که در اين ست به تور برخورد مي‌کردند، مشخصه بازي ايران در اين ست بود. همچنين در اين ست فرهاد ظريف براي تقويت دريافت تيم ايران به جاي عبدالرضا عليزاده وارد زمين شد. اين ست با نتيجه 25 بر 22 به سود آمريکا تمام شد. در پايان اين ست تيم ايران 22 و تيم آمريکا 30 امتياز از حمله به دست آوردند.

ست سوم اما حکايتي متفاوت با ست‌هاي قبلي داشت و بازيکنان ايران با ارائه يک بازي هماهنگ از مدافع عنوان قهرماني ليگ جهاني پيش افتادند اما 5 سرويس بدون بازگشت متوالي از «ميکا کريستنسن» پاسور تيم ملي آمريکا، جريان بازي را عوض کرد. در اين ست،‌ دريافت‌کننده‌هاي ايران عملکرد بهتري نسبت به ست‌هاي گذتشه داشتند و همين موضوع، دست سعيد معروف را براي استفاده از پاسهاي مختلف، باز گذاشت. امتياز 25 اين ست نفسگير با حرکت تماشايي و فريبنده معروف به سود ايران رقم خورد و شاگردان کواچ 25 بر 23 برنده از زمين خارج شدند.

بازيکنان ايران در ابتداي ست چهارم با توپ گيري و حمايت‌هاي کم نقص خود، 3 بر صفر پيش افتادند اما اما حمايت 6432 تماشاگر حاضر در سالن «گيلن» براي حفظ اين برتري کافي نبود و نتيجه در امتياز 5 مساوي شد. بازيکنان ايران در نهايت اين ست را با نتيجه نزديک 25 بر 23 به آمريکا واگذار کردند تا هر 3 امتياز آن نسيب ميزبان شده باشد.

روز قبل از اين مسابقه بازيکنان ايران براي صرف ناهار به رستوران رفتند که متوجه تمام شدن غذاي رستوران شدند. انتظار چهل دقيقه‌اي تيم ايران و اعتراض خوش خبر به مدير رستوران نتيجه‌اي در برنداشت و سرپرست تيم ملي اقدام به تهيه غذا از يکي از رستوران‌ها کرد. اين در حالي بود که تيم ملي آمريکا پيش از ايران در رستوران، ناهار خورده بودند. البته مسئولان فدراسيون والبيال آمريکا با قبول اين اشتباه ضمن ابراز تاسف از به وجود آمدن اين مشکل، از تيم ايران عذر خواهي کردند.

بازي دوم دو تيم ايران و آمريکا ساعت 3:40 بامداد فردا (دوشنبه) برگزار مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
نجوا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
۰
۰
سلام به نظرم تحقیر آمریکا اصلا درست نیست به خدا. اونا مهمون ما بودن واقعا که ......
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها