کد خبر: ۲۳۳۰۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۷ تير ۱۳۹۳
آتش، جنگل های استان فارس را بلعید؛
دهها هکتار از جنگل های کوه سعادت‌شهر استان فارس در آتش سوخت. این خبر در حالی منتشر شد که تنها یک ماه از آتش سوزی گسترده در جنگل های آباده میگذرد/ سازمان محیط زیست بهتر است به جای آنکه انرژی و آبروی سازمان خود را برای واردات بنزین بی کیفیت خارجی خرج کند، فکری نماید تا دیگر شاهد از بین رفتن سرمایه های ملی نباشیم

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ "دهها هکتار از جنگل های کوه سعادت‌شهر استان فارس در آتش سوخت." این خبر در حالی منتشر شد که تنها یک ماه از آتش سوزی گسترده در جنگل های آباده و خسارت 30 میلیارد تومانی به جنگل‌های این استان میگذرد.

اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست در این باره می گوید: با تداوم این شرایط و مطابق با برآوردهای هشدار گونه ناسا از وضعیت ایران، تمام جنگل های کشورمان در 50 سال آینده نابود خواهد شد. اینگونه آتش سوزی ها نه تنها موجب از بین رفتن محیط زیست شده، بلکه خسارت های اقتصادی ناشی از آن نیز بر دوش کشور تحمیل خواهد گشت.

اما چگونه میتوان از این خسارات ملی جلوگیری کرد و اساسا چه کسی مسئول حفظ و نگهداری از منابع طبیعی ملی است؟ سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع –وزارت جهادکشاورزی- مسئولیت اصلی نگهداری از جنگل ها، مراتع و دیگر سرمایه های طبیعی را برعهده دارند.


عدم آموزش و فرهنگ سازی عمومی، قطع بی رویه درختان و سوء مدیریت مسئولین در نگهداری و گسترش جنگل ها از مهمترین علل آتش سوزی و نابودی منابع طبیعی است. هرچند که یگان حفاظت تلاش زیادی در این زمینه انجام داده اما کم کاری وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست در برخورد لازم با قاچاقچیان چوب را نیز نمیتوان نادیده گرفت.

رسول محمدی، مدیرکل سابق منابع طبیعی استان گیلان می گوید: در 95درصد آتش سوزی ها، بی مبالاتی و خرابکاری های مردمی نقش دارد و نبود آموزش های صحیح موجب شده که میزان حریق در ماه ها و روزهای تعطیل سال شدت گیرد.

در پایان با توجه به آنکه از بین رفتن سریع جنگلهای کشور تاثیر بسیار زیادی بر آلودگی هوا و از بین رفتن زیست بوم ایران دارد، به خانم ابتکار و دیگر مسئولین پیشنهاد میشود به جای آنکه انرژی و آبروی سازمان خود را برای واردات بنزین بی کیفیت خارجی خرج کنند، کمی به آموزش مردم و حفاظت از محیط زیست اهتمام بورزند تا دیگر شاهد از بین رفتن سرمایه های ملی نباشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۳
۱
۰
جواب تیتر : پر شدن جیب آقازاده ها!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها