کد خبر: ۲۲۵۸۳۴
زمان انتشار: ۰۱:۱۷     ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
جلیلی در جمع مردم دزفول:
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در دزفول گفت: در دیداری که با خاویر سولانا داشتم به او گفتم که زرادخانه قدرت ما در نطنز و فردو نیست بلکه قم و حوزه های علمیه است که می‌تواند این قدرت را برای ما تولید کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از دزفول، سعید جلیلی شامگاه یک‌شنبه در دیداری در حوزه علمیه آیت‌الله قاضی این شهر و در جمع طلاب و مردم این شهرستان، اظهار کرد: ملت مسلمان ما بسیاری از آیات قرآن را تجربه و به مرحله عمل رساندند.


وی با طرح چند سئوال مهم، جوانان و طلاب را به تفکر در مورد پاسخ این سئوالات دعوت کرد و گفت: اگر امروز فعالیت هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس و دوربین‌های آنهاست، چرا اینقدر در دنیا سر وصدا به پا کرده‌اند و سبب شده که 6 کشور به اصطلاح ابر قدرت در مقابل آن بایستند، چرا برخلاف کنترل‌های مربوطه، این موضوع این قدر مهم شده و تمام تلاششان را به کار گرفته‌اند که این چند سانتریفیوژ کار نکند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به آیات 24 و 25 سوره مبارکه ابراهیم (ع)، عنوان کرد: یک شجره طیبه دارد شکل می‌گیرد که «اصلها ثابت و فرعها فی السماء» است و دشمنان اسلام می‌دانند که جنس اختلاف آنها با جمهوری اسلامی ایران از نوع درگیری‌های جنگ سرد نیست و از جنس دیگری است.

وی گفت: این چند کشور برای خود در دنیا مناسباتی قرار داده‌اند و می‌گویند ما باید امتیازات ویژه‌ای نسبت به بقیه کشور‌ها داشته باشیم که حق وتو یکی از این امتیازات ظالمانه است‌.

جلیلی با اشاره به حق غیر منطقی وتو تاکید کرد: اگربه عنوان مثال با حمله آمریکا به کشور عراق، عراق از آمریکا شکایت کند و شورای امنیت به نفع عراق رای بدهد همین قدرت آمریکا می‌تواند این قطعنامه را وتو کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به منطق استبدادی ابرقدرت‌ها گفت: حرف آن‌ها این است که چون قدرتمان بیشتر است پس باید تمامی دنیا تحت سلطه ما باشد.

وی افزود: سیاست‌های آمریکا فقط اعمال زور تنها نیست بلکه با تزویر همراه است، کسانی که خود از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند منادی مبارزه با سلاح هسته‌ای می شوند و ادعای دمکراسی و حقوق بشر هم می‌کنند؛ این تفکر که مردمی پیدا شوند بگویند این سلطه و استکبار نباید باشد سبب مبارزه استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران شده است.

جلیلی خاطر‌نشان کرد: زمانی که این ابر قدرت ها پشتیبان رژیم شاه بودند و ‌خلاف خواست و اراده آنها اراده مردم به پیروزی رسید دریافتند که اراده مردم ایران مانند ایستادگی مردم دزفول در برابر موشک‌ها است و ملتی که می‌گویند ما ایستاده‌ایم برای آنها نگران کننده است.

وی افزود: دشمن زمانی که نمی‌تواند ایستادگی ملت مسلمان ایران را سرکوب کند به دنبال این است که اصل مبارزه را از ملت بگیرد، ملت را از مبارزه منصرف کند چون پیشرفت این ملت با مبارزه است و عکس ملت ایران در زمینه‌هایی که تحریم شده به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حماسه آفرینی ملت مسلمان ایران ابراز کرد: اگر خرمشهر آزاد شده و تبدیل به یک الگو برای دنیا شده است، اگر خرمشهر مقاومت می‌کند فردا هم غزه به پیروی از این الگو مقاومت می‌کند و اگر دزفول مقاومت می‌کند جنوب لبنان هم مقاومت می‌کند و این الگو‌سازی است که برای آن‌ها خطرناک است.

جلیلی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما نگاهمان و افقمان به تمدن اسلامی است»، افزود: نگرانی دشمنان ما دانشمندان هسته‌ای نماز شب‌خوان است که ایران را به کشوری قوی در منطقه تبدیل می‌کند و این تمدن اسلام ناب را شکل می‌دهد که برای آن‌ها بسیار نگران کننده است.

وی گفت: در دیداری که با خاویر سولانا داشتم به او گفتم که زرادخانه قدرت ما در نطنز و فردو نیست بلکه قم و حوزه‌های علمیه است که می‌تواند این قدرت را برای ما تولید کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به طلاب و همچنین اعضای جلسات قرآن دزفول و هیئت‌های مذهبی توصیه کرد که تحصیل علوم دینی را قدر بدانند زیراکه این برکتی بزرگ است و حضرت امام خمینی(ره) در همین حوزه‌ها تحولی عظیم در دنیا به وجود آوردند و همین اندیشه دینی را به جامعه وارد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها