وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

کتابی که توسط استاد پناهیان معرفی شد

باسلام

سنت معرفی کتاب توسط افراد سرشناس امر پسندیده ای است جهت ترویج و تعمیق کتاب خوانی بر این اساس متن ذیل تقدیمتان می شود:

کتاب مقالات آیت‌الله شجاعی منبع مطمئنی برای مطالعه

ما خیلی نیاز داریم که انسان‌شناسی را در جامعه تقویت کنیم و واقعا وقتی از بنده می‌پرسند چه کتابی مطالعه کنیم؟ بنده یکی از سه کتابی که معرفی می‌کنم

قطعا کتاب مقالات آیت‌الله شجاعی است.

متن کامل تر این سخنرانی که نکات جالبی پیرامون ارزش این کتاب و نویسنده شان دارد را از اینجا(+++++)بخوانید

معرفی اجمالی کتاب مقالات اثر آیت الله محمد شجاعی(ره)

برای سالک الی الله و برای آنانی که می خواهند به تزکیه نفس پرداخته و با تزکیه خود از اسارتها و تعلقها و حجابها و با پشت سر گذاشتن مدارج و منازل یکی پس از دیگری ، به سوی حضرت حق و لقاء وجه کریم او سفر کنند، لازم است که به اندازه امکان از سه مساله اساسی زیر با خبر باشند: مساله اول اینکه چهره اصلی و منزلت اولیه و قبل از تنزل خویش را تا حدودی بشناسند. مساله دوم اینکه چگونگی تنزل خویش و منزلتی را که پس از تنزل به حیات دنیوی و بعد از محجوب گشتن با حجابها دارند، اجمالا بدانند. مساله سوم اینکه تحولات و منازلی را که در مقام بازگشت و تزکیه و سیر الی الله پیش می آید و منتهی به نیل به منزلت اولیه و شهود و فناء فی وجه الله می شود به صورت خلاصه و فشرده متوجه باشند. نویسنده کتاب، قبل از پرداختن به مسائل عملی تزکیه و نحوه آن در مجلدهای بعدی این کتاب، در این مجلد به انتقال بصیرتهای نظری لازم جهت سلوک در مسیر توحید پرداخته و به دنبال پاسخ دادن به سه مساله اساسی مطرح شده است. متن کتاب در مقایسه با کتابهای مشابه متن نسبتا ساده ای است که بخش اعظم آن، پاسخ به مساله سوم است. در این فصل، نویسنده، بحثهای مبسوطی درباره خروج از حجب ظلمانی، افاضات، اشراقات و اشارات ربوبی، مکاشفات و مشاهدات، تجلیات و شهود و فناء ارائه نموده است.(منبع: پاتوق کتاب فردا)

شما می توانید این کتاب ارزشمند را از مرکز فرهنگی وارثین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دزفول- خیابان امام خمینی شمالی- تقاطع بوذرجمهری روبروی بانک کشاورزی (آدرس سر راستیه توی خیابون اصلی امام خمینی بین45متری و میدان بسیج سابق میشه)

مرکز فرهنگی وارثین تهیه نمایید.

تلفن: 061/42545220و09168230974

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 8صبح تا22

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد