وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

کتب و لوح فشره های جدید منتشره از استاد اخلاق آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) در وارثین

به گزارش «خبرگزاری کتاب متن» به نقل از «فارس»:موسسۀ پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی در زمان حیات آیت‌‌الله مجتبی تهرانی و تحت اشراف ایشان جهت حفظ و نشر آثار حضرت استاد(ره) تأسیس شد، ایشان در سال‌های پایانی عمر شریفش، مباحثی را پیرامون تربیت نفس و دیگران مطرح کرده‌اند، این بیانات در قالب مجموعه «ادب الهی» که شامل 5 جلد کتاب است در دستور کار این مؤسسه   قرار گرفت که چهار جلد از این مجموعه آماده عرضه شده است.

اولین کتاب از این مجموعه  «تأدیب نفس»که پیش از این به زیور طبع آراسته شد؛ است که در آن حضرت استاد(ره) به بررسی ابعاد مختلف تربیت فردی و اجتماعی از دیدگاه علمای اخلاق و عرفان پرداخته‏‌اند. ایشان می‌فرماید: امام‌علی(ع) هنگام مراجعت از جنگ صفین نامه مفصّلی به امام حسن(ع) نوشتند که در بخشی از آن آمده است: من پیش از آن که دلت سخت شود و عقل و خردت گرفتار شود، به ادب کردن تو مبادرت ورزیدم.

دومین کتاب از این مجموعه، «مبانی تربیت» است که در آن اصول و مبانی خودسازی و دیگرسازی بیان می‎شود، حاج آقا مجتبی تهرانی در جایی از این بیانات می‌فرماید: اگر انسان بخواهد از نقایصش پاک شود و سیر تکاملی داشته باشد، نباید سلیقه‌ای عمل کند؛ طبیب ما و دستورات او «شرع» است.

سومین کتاب از این مجموعه، «تربیت فرزند» است که حضرت استاد(ره) برای اولین بار با ایجاد طبقه‌بندی دقیق در مسأله تربیت فرزند، راه را برای درک مسیر صحیح تربیت روشن کرده‌اند و می‌فرماید: والدین تنها باید استعدادهای درونی فرزند خود را شکوفا کنند که ما از آن به «آبیاری زمین وجود کودک» تعبیر می‌کنیم، زمین وجودی کودک آماده است، بذر هم آماده است، در این حال والدین اگر به این زمین آب ندهند، خیانت کرده‌اند.

چهارمین کتاب از این مجموعه، «حیاء» است که حضرت استاد(ره) در آن حیا را در ابعاد اخلاقی و معرفتی مورد بررسی قرار داده‎اند، این مجموعه به زودی چاپ خواهد شد.

پنجمین کتاب از این مجموعه، «تربیت مربی» است که در آن مختصاتی راکه انسان باید برای اثرگذاری بر دیگران داشته باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. ایشان می‌فرماید: اولین و اساسی‌ترین شرط در این زمینه آن است که مربیان باید ابتدا خود را ساخته باشند تا بتوانند دیگران را بسازند. 

در کنار مجموعه «ادب الهی»، جلد اول تفسیر نور مبین (شامل سوره‌های: ناس، فلق، توحید، مسد، نصر و کافرون) و جلد دوم تفسیر نور مبین (شامل سوره‌های: کوثر، ماعون، قریش، فیل، همزه، عصر و تکاثر) منتشر شده اند.

به گزارش فارس، آثار دیگری که از حضرت استاد(ره) تا کنون به چاپ رسیده است که از جمله می‌توان 10 جلد «سلوک عاشورایی»: بررسی اهداف قیام امام حسین(ع)، ​شرح کوتاهی بر خطبه فدک، ​مجموعه خاطرات، ​دو جلد «رسائل بندگی» با عناوین «دفتر دل» و «حب دنیا» اشاره کرد.

نشانی جهت تهیه:

دزفول- خیابان امام خمینی شمالی- بالاتر از سبزقبا- کوچه شهدا روبروی مسجد لب خندق

 تلفن:

۰۹۱۶۸۲۳۰۹۷4و۴۲۲۵۴۵۵۶

ضمنا لوح فشرده های جدید مباحث ایشان نیز قابل تهیه می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد