وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

معرفی کتاب این هفته وارثین کتاب انتظار حجت الاسلام پناهیان+دانلود+پوستر

حسن عباسی:ما در زمینه مسئله انتظار و مهدویت از نظر عملی جلو هستیم اما از نظر مبانی تئوریک و نظریه‏پردازی کم کار کرده‏ایم. نیاز به کارهای نظری عمیق و عقلانی و مبسوط در این زمینه داریم که کتاب... یکی از این نمونه‏هاست.

  

هیچ وقت پز کتاب هایی را که خوانده اید ندهید؛ به کتاب هایی که نخوانده اید؛ فکر کنید...

با سلام خدمت شما علاقه مندان کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب  این هفته وارثین به مناسبت میلاد پر سعادت منجی عالم بشریت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف به کتابی در این زمینه اختصاص داده ایم...

کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه »کتابی از حجت الاسلام علیرضا پناهیان است که در آن سعی شده نگاهی جامع به مقوله ی انتظار داشته باشد اغلب متون نگاشته شده با موضوع مهدویت فارغ از نسبت این مقوله با سایر مباحث دینی هستند و همچنین مقوله ای مانند «انتظار» را به صورت کلی پرداخته اند.

انتظار چیست و چه نیست؟ نسبت انتظار و ظهور چیست؟ چه چیزها و چه نصاب هایی را در انتظار باید پاس کرد؟

شما با کتابی رویرو هستید که چند خصوصیت شاخص دارد:

اولا اختصاصا به مقوله ی انتظار پرداخته است.

دوم نثر روان و همه فهمی دارد.

سوم مطالبش ناظر به الان هستند یعنی اتمسفر این کتاب و اتمسفر سال1394همخوانی دارند و این موضوع به فهم مطالب آن بسیار کمک کرده است.

این کتاب در4فصل تدوین شده است که فصل اول انتظار عامیانه، فصل دوم انتظار عالمانه ، فصل سوم انتظار عارفانه و فصل چهارم جوانی و انتظار عناوین فصول مختلف آن می باشند.

نکته ی بعدی که میخام به اون اشاره کنم اینه که این کتاب می تونه بسیاری از نسبت های معارف دینی شما را تنظیم کنه و مطالبی که ظاهرا با هم تناقض دارند رو کنار هم قرارد بده...

باهم گوشه ای از متن این کتاب ارزشمندو می خونیم...

اساساً تحقق کامل وضعیت مطلوب، که در سایه حکومت موعود محقق می‌شود، تنها در صورتی امکان دارد که تمام مردم با مرام الهی موعود همراهی کنند. اما تجربۀ تاریخی حیات بشر نشان داده است که اکثر انسان‌ها از پذیرش دستورات خدا سر باز می‌زنند. پس چگونه است که پس از ظهور حضرت، مردم به صورت فراگیر و پایدار از حق تبعیت می‌کنند و موجبات استقرار همیشگی حکومت موعود را فراهم می‌آورند؟ آیا در ذائقۀ انسان‌ها تغییر غریزی خاصی رخ می‌دهد، یا ترس از حاکمیت دینی جرأت معصیت را از آنها می‌گیرد؟ به عبارت دیگر، آیا توان اندیشیدن علیه حق از بین می‌رود یا اساساً امکان سخن گفتن از اندیشه‌های باطل نخواهد بود؟ ... اساساً تحقق کامل وضعیت مطلوب، که در سایه حکومت موعود محقق می‌شود، تنها در صورتی امکان دارد که تمام مردم با مرام الهی موعود همراهی کنند. اما تجربۀ تاریخی حیات بشر نشان داده است که اکثر انسان‌ها از پذیرش دستورات خدا سر باز می‌زنند. پس چگونه است که پس از ظهور حضرت، مردم به صورت فراگیر و پایدار از حق تبعیت می‌کنند و موجبات استقرار همیشگی حکومت موعود را فراهم می‌آورند؟ آیا در ذائقۀ انسان‌ها تغییر غریزی خاصی رخ می‌دهد، یا ترس از حاکمیت دینی جرأت معصیت را از آنها می‌گیرد؟ به عبارت دیگر، آیا توان اندیشیدن علیه حق از بین می‌رود یا اساساً امکان سخن گفتن از اندیشه‌های باطل نخواهد بود؟ ...

نظر برخی افراد در مورد این کتاب:

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران:

آقای پناهیان در این کتاب مسئله انتظار را در ابعاد مختلفش به طور نو و بدیع بیان کرده است به طوری که اثری به این جامعیت در این موضوع تا به حال من از هیچ نویسنده ای ندیده ام.

  

حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین:

ما در زمینه مسئله انتظار و مهدویت از نظر عملی جلو هستیم اما از نظر مبانی تئوریک و نظریه‏پردازی کم کار کرده‏ایم. نیاز به کارهای نظری عمیق و عقلانی و مبسوط در این زمینه داریم که کتاب پناهیان یکی از این نمونه‏هاست.

این کتاب در340صفحه به دو صورت جلد سخت با قیمت11300و جلد معمولی با قیمت9800 توسط موسسه عصر بیان معنوی منتشر شده و  8بار تجدید چاپ شده است.

فایل های تکمیلی:

سخنان جالب حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم رونمایی این کتاب(حتما ببینید)

فایل فصل اول کتاب

پوستر کتاب

روش های تهیه کتاب در دزفول :

روش حضوری : حضور در فروشگاه کتاب وارثین و گشت و گذاری در میان کتاب ها

آدرس: دزفول- خیابان امام خمینی شمالی- بالاتر از سبزقبا- کوچه شهدا روبروی مسجد لب خندق

روش پیامکی : ارسال یک پیامک و یا تماس با شماره های۰۹۱۶۸۲۳۰۹۷۴و۴۲۲۵۴۵۵۶ می توانید به صورت رایگان این کتاب را درب منزل خود تحویل بگیرید.

منتظر معرفی کتاب های بعدی ما هر پنج شنبه باشید. ضمنا شما می توانید با در خواست معرفی کتاب در موضوع مورد علاقه تان معرفی آن را در هفته های بعد در همین صفحه مطالعه کنید.

باتشکر فروشگاه وارثین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد