وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

یه مسجد با حال در وارثین قسمت دوم

سلام

در قسمت اول این مطلب تا حدودی با مسجد صنعتگران مشهد آشنا شدید در ادامه پای صحبت های امام جماعت مسجد می نشینیم اگر قسمت اول را نخوانده اید حتما آن را بخوانید تا به خوبی با فضای این مسجد آشنا شوید... 

 

جایگاه مسجد محوری در اسلام

حلقه وار دور حاج آقای صرافان نشستیم و آماده شدیم که به سوالات ذهنمان که در این چند دقیقه بوجود آمده بود و سوالات دیگری که از قبل آماده کرده بودیم پاسخ دهند.. حاج آقا بسم الله را گفت و شروع کرد ...

بدترین ظلم ها این است که مسجد سرجای خودش نباشد به این معنا که مسجد آن جایگاه و منزلت اصلی که می باید داشته باشد را خودش را نداشته باشد. اگر می خواهیم سایر ظلم ها و سایر حق کشی ها و سایر جابجایی های به ناحق جلویش گرفته بشود باید مسجد به جایگاه خودش برگردد. جایگاه مسجد در این دو آیه قرآن است که می فرماید:

1.       أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ(آل‌عمران/96): یعنی به معنی واقعی  باید انسانها مسجد را مأمن و خانه خودشان در همه امور بدانند.

2.       فیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا(توبه/108): مسجد پایگاه انسان‌سازی و پایگاه خودسازی به معنای جامعش است. مسجد پایگاه ذکر پروردگار و روشنگری است. فرمود: وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ (بقره/114) قرار است که مسجد محل ذکر پروردگار به معنای کامل وجامع خودش باشد. به معنای روشنگری و پاسخگویی به شبهات و بصیرت‌افزایی و محیطی که اگر کسی نسبت به سخت‌ترین و خطرناک‌ترین نکته اعتقادی اشکال جدی داشته باشد، ابایی از بیان آن نداشته باشد و مطمئن باشد که برای شبهه او پاسخ معقول و منطقی پیدا می شود.

دوستانی که در این مسجد هستند آرزویشان این است که به چنین اهدافی جامه عمل بپوشند و هر کسی هرگونه نکته ای که برای نزدیک‌تر شدن به آن اهداف پیشنهاد بکند به هر قیمت و هرجای مشروعی چنگ می زنیم برای این که این اهداف را عملی بکنیم.

مسجد صنعتگران

به لطف خدای متعال خود بنده که امام جماعت در این مسجد هستم، براساس نگاهی که قرآن به ما یاد می‌دهد،‌ خادم مسجد بودن و زیر پای نمازگزار را تمیز کردن را شغل اصلی و عبادت می دانم؛ بنابراین خادم مسجد نیز هستم. این عاملی شده است برای اینکه خدمت به مسجد در این مسجد یک فرهنگ و یک معروف ارزشمند بشود. جوانان و نوجوانان هر از چند گاهی جارو به دست  می گیرند و از اینکه اسکاج بدست بگیرند و بعضی جاها را،‌ دستشویی‌ها را، ‌حتی داخل سوراخ‌های دستشویی‌ها را تمیز کنند،‌ ابایی ندارند. شما اگر اینجا دستشویی بروید فکر می‌کنید که همین امروز افتتاح شده است در حالی که این وضوخانه بیش از یک سال است که مشغول به کار است از جهت پاکیزگی مکان ما مدیون این فضای فکری هستیم.

منتظر قسمت های بعدی این مطلب باشید...

ضمنا جزوه این مطلب نیز به زودی از مرکز جزوه قابل تهیه می باشد.

قسمت اول این مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد