وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

مومن تیزهوش

سلام

یک اشارت بس است...

وقایعی در شهر و کشور اتفاق می افتد که لزوم تیزهوشی بیش از پیش را می رساند...

 

 

پرده اول:94/1/1پیام نوروزی

نامگذاری سال به نام سال همدلی و همزبانی

پرده دوم:94/1/1حرم رضوی

میگوید(رئیس جمهور امریکا) در ایران کسانی هستند که نمیخواهند مسئله‌ی هسته‌ای با مذاکرات دیپلماسی حل‌وفصل بشود؛ این دروغ است؛ در ایران هیچ‌کس نیست که نخواهد مسئله‌ی هسته‌ای حل بشود و با مذاکرات حل بشود.

پرده توضیحی اول:93/10/17

امروز آن چیزى که لازم است براى ملّت ما، اوّلاً اتّحاد و اتّفاق ملّى است. دودسته کردن مردم، جدا کردن مردم، شعارهاى تفرقه‌انگیز دادن میان مردم - به هر عنوانى - خطا است؛ این بر ضدّ منافع ملّت ایران و بر ضدّ آرمانهاى ملّت ایران است. اتّحاد و اتّفاق. مردم مسئولین را کمک کنند، دولت را کمک کنند.

پرده توضیحی دوم:93/10/5حجت الاسلام علیرضا پناهیان

ریشه‌های اجتماعی فتنه که امروز دوباره دارد پی‌ریزی می‌شود، به ایجاد دو دستگی بین ملت در سال 76 برمی‌گردد. هیچ‌وقت دسته‌بندی اصلاح‌طلب و اصولگرا، دسته‌بندی صادقانه‌ای نبوده است. این دسته‌بندی توسط یک باند ماهر برای ایجاد دشمنی صورت گرفت... بنده معتقدم که حتی برای بسیاری از ضدانقلاب‌ها هم سوء تفاهم ایجاد کرده‌اند... برای جلوگیری از تکرار فتنۀ 88 از اول نباید جامعه را دوقطبی کرد... 9 دی پایانی بر دوقطبی کردن ناصحیح جامعه بود. قدردانی از 9 دی یعنی اجازۀ پدید آمدن دوقطبی‌های ناصحیح را ندهیم.

اختلاف نظر بین جریان‌های متعدد برای جامعه، خیلی خوب است ولی دوقطبی کردن جامعه و بعد این دو قطب را به سختی به جان یکدیگر انداختن، کار بسیار غلطی است. ریشۀ فتنه به زمانی برمی‌گردد که یک‌سری از رسانه‌ها موتور جنگ روانی را در عرصۀ سیاسی روشن کردند؛ با این جهتگیری که «ما» در مقابل «آنها» قرار داریم. و در آن شرایط، خود‌به‌خود بسیاری از نیروهای فعال جامعه بدون اینکه خودشان بخواهند، در یک گروه خاصی تعریف شدند. یعنی به صورت دست ‌بسته با یک دیکتاتوری رسانه‌ای به آنها تحمیل کردند که «شما اصولگرا هستند و ما یک گروه دیگری هستیم -به نام- اصلاح‌طلب و ما با همدیگر دشمن هستیم!» در حالی که تمام این دسته‌بندی‌ها واقعاً دروغ بود.

همین الان اگر دولت محترم بگوید: «یک عده‌ای می‌خواهند ما موفق نشویم!» و بخواهد اَلَکی دشمن‌سازی کند، البته ممکن است واقعاً یک عده‌ای دوست داشته باشند که دولت موفق نشود، ولی اگر بخواهند این را تعمیم بدهند و تبدیل به یک جریان کنند و -به این ترتیب- بخواهند خودشان را به یک جریان مظلوم تبدیل کنند و بعد در بین مردم احساس تقابل ایجاد کنند، این ریشۀ فتنۀ بعدی خواهد بود.

چرا منازعات بیهوده و ساختگی ایجاد کنیم؟ بنده حتی بین بچه‌مذهبی‌ها گفته‌ام که اگر از هر جریانی انتقاد داشتید، هم خوبی‌هایش را بگویید و هم انتقاد کنید. باید این بازی‌ها-دشمن‌سازی‌های اَلَکی- را تمام کنیم.

این سخنرانی روشنگرانه را می توانید از اینجا گوش دهید مطلب بالا قسمت کوچکی از این سخنرانی بود مطلب را کامل گوش دهید تا مسئله برایتان به خوبی جا بیفتد...

این مطلب نه می خواهد هر اتحادی را بپذیرد و نه می خواهد جریانی را متهم به ایجاد دو دستگی کند بلکه می خواهد بگوید که تیزهوش باشیم و کن فی الفتنه کابن اللبون...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد