وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

همه ما هیئتی هستیم... قسمت اول

سلام

متن زیر قسمت اول پیاده شده کامل یکی از سخنرانی های حجت الاسلام علیرضا پناهیان پیرامون هیئت می باشد که توسط دوست گرامی رضا عبداللهی پیاده شده است با تشکر فراوان از ایشان متن زیر تقدیمتان می شود:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز ماه رجب، در شب معنوی و پرقدر لیله الرغائب؛ در شب شهادت امام هادی­-علیه السلام- حرکت تازه ای شروع شده در این مجلس شریف،که از قبل تشکیل می شده؛ که بنا شده در این حرکت تازه شبهای جمعه به صورت مداوم و مستمر این جلسات هیئت برقرار باشد. چون امام هادی-علیه السلام- تشکیلاتی ترین امام ما هستن و جریان سازماندهی وکلاء ائمه معصومین-علیه السلام- را شبیه تقسیم بندی مناطق به استانها و تعیین استاندارها را ایشان انجام دادند. ما به برکت وجود ایشان، که برای زنده نگه داشتن شیعه در دوران غیبت این کار تشکیلاتی را سامان دادند، اجازه بدهید کمی درباره تشکیلاتی به نام هیئت، که دیرپاترین تشکیلات شیعی است با هم صحبت کنیم؛ ان شاءالله امام هادی-علیه السلام- از معنویت وجود مقدس خودشان دمی، نمی و نفسی به این مجلس گرامی عنایت بفرماید.

چرا ما باید هیئت هفتگی داشته باشیم؟ و چرا هر یک از ما باید مُقَیَد باشیم عضویتی در یک هیئت به عنوان مجلس هفتگی، در زندگی خودمان و برنامه های معنوی خودمان ثبت کنیم؟

 

 من به طور کاملاً مشخص این موضوع را امشب مختصراً عرض بکنم؛ ان شاءالله بهره های معنوی دیگری هم برای ما خواهد داشت؛ یک وقت دوستان تصور نکنند که هیئت تبدیل شد به یک جلسه برنامه ریزی و تشکیلاتی و یک جلسه کاری.

امیرالمومنین علی - علیه السلام- می فرماید: مومن، یک روز از هفته خودش را باید اختصاص بدهد به آموختن معارف دینی. این دستور امیرالمومنین علی ـ علیه السلام- که هفته ای یک بار انسان باید بخشی از وقت خودش را اختصاص بدهد به آموزش معارف دینی، بی تردید ما نباید از کنارش بی توجه عبور کنیم. هفته ای یک بار آموزش دیدن با هر روز آموزش دیدن فرق می کند و بر هر روز آموزش دیدن ترجیح دارد. چون شما هربار که آموزشی از معارف دینی دریافت می کنید باید تا دفعه ای بعدی یک فرصتی برای تفکر، برای عمل و تجربه وجود داشته باشد تا در جان شما تثبیت بشود و هفتة بعد قطعة دیگر را دریافت بکنید؛ و اگر این هفته ای یک بار فاصله اش زیاد بشود به ماهی یک بار، طبیعتاً این فاصله آسیب های فراوانی خواهد داشت و ذهن انسان انسجام مطلب را از دست می دهد.

چرا این آموزش باید در هیئت اتفاق بیافتد؟ (ادامه مطلب را در قسمت بعدی بخوانید)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد