وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

معرفی 2کتاب کم نظیر برای این ایام

سلام و عرض تسلیت

بد نیست در این ایام  کمی به معرفت خودمون از ائمه ی هدی بیفزاییم مثلا توی رحلت پیامبر اکرم(ص) قسمت پیامبر اعظم کتاب انسان250ساله رو بخونیم و سایر ائمه رو هم توی وفات یا تولدشون...این کتاب یه کتاب استثناییه حالا خود دانید...

1- کتاب انسان250ساله از بیانات آیت الله خامنه ای

توضیحات مفصل در مورد این کتابو از اینجا بخونید...

ولی واسه ی تبرک متن زیر رو با توجه بخونید...

پیغمبر ما اینگونه بود...


خصوصیات پیامبر

پیغمبر در رفتار خود مدبرانه عمل کرد و سرعت عمل داشت. نگذاشت در هیچ قضیه‌اى وقت بگذرد. قناعت و طهارت شخصى داشت و هیچ نقطه ضعفى در وجود مبارکش نبود. او معصوم و پاکیزه بود؛ این خودش مهمترین عامل در اثرگذارى است. ما باید یاد بگیریم؛ مقدار زیادى از این حرفها را باید به بنده بگویند؛ من باید یاد بگیرم؛ مسؤولان باید یاد بگیرند. اثرگذارى با عمل، به مراتب فراگیرتر و عمیقتر است از اثرگذارى با زبان. او قاطعیت و صراحت داشت. پیغمبر هیچ وقت دو پهلو حرف نزد. البته وقتى با دشمن مواجه مى‌شد، کار سیاسىِ دقیق مى‌کرد و دشمن را به اشتباه مى‌انداخت. در موارد فراوانى، پیغمبر دشمن را غافلگیر کرده است؛ چه از لحاظ نظامى، چه از لحاظ سیاسى؛ اما با مؤمنین و مردم خود، همیشه صریح، شفّاف و روشن حرف مى‌زد و سیاسى‌کارى نمى‌کرد و در موارد لازم نرمش نشان مى‌داد؛ مثل قضیه‌ى عبداللَّه‌بن‌ابىّ که ماجراهاى مفصّلى دارد. او هرگز عهد و پیمان خودش را با مردم و با گروههایى که با آنها عهد و پیمان بسته بود - حتّى با دشمنانش، حتّى با کفّار مکه - نشکست. پیغمبر عهد و پیمان خود را با آنها نقض نکرد؛ آنها نقض کردند، پیغمبر پاسخ قاطع داد. هرگز پیمان خودش را با کسى نقض نکرد؛ لذا همه مى‌دانستند که وقتى با این شخص قرارداد بستند، به قرارداد او مى‌شود اعتماد کرد. 

از سوى دیگر، پیغمبر تضرّع خودش را از دست نداد و ارتباط خود را با خدا روزبه‌روز محکمتر کرد. در وسط میدان جنگ، همان وقتى که نیروهاى خودش را مرتّب مى‌کرد، تشویق و تحریض مى‌کرد، خودش دست به سلاح مى‌برد و فرماندهىِ قاطع مى‌کرد، یا آنها را تعلیم مى‌داد که چه کار کنند، روى زانو مى‌افتاد و دستش را پیش خداى متعال بلند مى‌کرد و جلوِ مردم بنا مى‌کرد به اشک ریختن و با خدا حرف زدن: پروردگارا ! تو به ما کمک کن؛ پروردگارا ! تو از ما پشتیبانى کن؛ پروردگارا ! تو خودت دشمنانت را دفع کن. نه دعاى او موجب مى‌شد که نیرویش را به کار نگیرد؛ نه به کار گرفتن نیرو، موجب مى‌شد که از توسل و تضرّع و ارتباط با خدا غافل بماند؛ به هر دو توجه داشت. 

او هرگز در مقابل دشمن عنود دچار تردید و ترس نشد. امیرالمؤمنین - که مظهر شجاعت است- مى‌گوید هر وقت در جنگها شرایط سخت مى‌شد و - به تعبیر امروز ما - کم مى‌آوردیم، به پیغمبر پناه مى‌بردیم. هر وقت کسى در جاهاى سخت، احساس ضعف مى‌کرد، به پیغمبر پناه مى‌برد.


ده سال حکومت به اندازه بیش از صدسال


او ده سال حکومت کرد؛ اما اگر بخواهیم عملى را که در این ده سال انجام گرفته، به یک مجموعه پُرکار بدهیم تا آن را انجام دهند، در طى صد سال هم نمى‌توانند آن همه کار و تلاش و خدمت را انجام دهند. اگر ما کارهاى امروزمان را با آنچه که پیغمبر انجام داد، مقایسه کنیم، آنگاه مى‌فهمیم که پیغمبر چه کرده است. اداره آن حکومت و ایجاد آن جامعه و ایجاد آن الگو، یکى از معجزات پیغمبر است. مردم ده سال با او شب و روز زندگى کردند؛ به خانه‌اش رفتند و او به خانه‌شان آمد؛ در مسجد با هم بودند؛ در راه با هم رفتند؛ با هم مسافرت کردند؛ با هم خوابیدند؛ با هم گرسنگى کشیدند؛ با هم شادى کردند. 

محیط زندگى پیغمبر، محیط شادى هم بود؛ با افراد شوخى مى‌کرد، مسابقه مى‌گذاشت و خودش هم در آن شرکت مى‌کرد. آن مردمى که ده سال با او زندگى کردند، روزبه‌روز محبت پیغمبر و اعتقاد به او در دلهایشان عمیقتر شد. 

وقتى در فتح مکه، ابوسفیان مخفیانه و با حمایت عبّاس - عموى پیغمبر - به اردوگاه آن حضرت آمد تا


امان بگیرد، صبح دید که پیغمبر وضو مى‌گیرد و مردم اطراف آن حضرت جمع شده‌اند تا قطرات آبى 


را که از صورت و دست ایشان مى‌چکد، از یکدیگر بربایند! گفت: من کسرى‌ و قیصر - این پادشاهان 


بزرگ و مقتدر دنیا - را دیده‌ام؛ اما چنین عزّتى را در آنها ندیده‌ام. آرى؛ عزّت معنوى، عزّت واقعى


است؛ «وللَّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین»؛ مؤمنین هم اگر آن راه را بروند، عزّت دارند.


2- کتاب سنن النبی علامه محمد حسین طباطبایی(ره)



اثر فاخر «سنن النبی» بیان گوشه هایی از سبک زندگی اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و نظامی پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله می باشد که به قلم فاخر  دانشمند فقید علامه «سیدمحمدحسین طباطبایی» تالیف و توسط آیت الله محمدهادی فقهی از شاگردان برجسته ایشان ترجمه و به اهتمام آیت الله سیدهادی خسروشاهی توسط انتشارات بوستان کتاب قم به زیور طبع آراسته شده است.

چنانچه علامه طباطبایی، تصریح نموده کتاب سنن النبی که تالیف آن از الطاف خداوند سبحان به وی می باشد گزیده ای از روایاتی است که راویان مسلمان حدیث در کتاب های خود در مورد آداب و سنت های آقا و سرورمان حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله آورده اند تا آن جا که زمان اندک و فرصت کوتاه مولف محترم اجازه داده است.

علامه طباطبایی در کتاب سنن النبی به منظور دستیابی به آداب و اعمال و سبک زندگی فردی و اجتماعی انسان، رفتار و گفتار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را مورد کاوش قرار داده و از لابه لای احادیث، تاریخ و سیره آن حضرت، قسمتی از شیوه ها و سنت های ایشان را به دست آورده و طی بیست و یک بخش مورد بررسی قرار داده است.

علامه طباطبایی راجع به کتاب سنن النبی می نویسد:

«کتابی که از نظر خوانندگان محترم می گذرد مجموعه ای است از روایات سنن که متضمن روش های عملی حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله بوده و اعمالی را که حضرت در سیر زندگی به آن ها مداومت فرموده و عنایت داشته است ثبت می کند بخشی از معروف ترین روایات را در سال هزار و سیصد و پنجاه قمری در رساله ای به نام سنن النبی گرد آورده بودم  اخیرا دانشمند معظّم جناب آقای آقا شیخ محمدهادی فقهی دامت برکاته با تتبعی وسیع و کوششی چند ساله بقایای آن ها را در جوامع حدیث و غیر آن ها متفرق بودند به عنوان ملحقات جمع آوری نموده و به اصل پیوست کرده و به منظور گسترش فایده تمام کتاب را با حفظ اصل عربی روایات به فارسی ترجمه و در دسترس مراجعه کنندگان قرار داده اند.»

متن کامل عربی کتاب سنن النبی اثر علامه طباطبایی به همراه ملحقات آن توسط آیت الله محمدهادی فقهی به فارسی شیوا و فصیح برگردانده شده است و پس از معرفی نویسنده فقید کتاب قبل از ورود به متن اصلی و مفصل کتاب به گزیده ای از آن که با سبک زندگی امروز موافق تر است و می تواند بر بینش الهی خواننده نسبت به امور بیفزاید اشاره نموده است.

در کتاب شریف سنن النبی حرفی از مکروهات به میان نیامده چرا که روش حق بر آن قرار گرفته که از پیامبر صلی الله علیه و آله هیچ کار مباح و مکروهی سرنزد و ادله ی عقلی و نقلی هم بر این اصل استوار است.

کتاب به طور کلی سه بخش دارد که شامل: «آداب عبادات و دعاها» ،« آداب معاشرت» و «مسائل فردی» در زندگی رسول الله است. گوشه هایی از زهد ،عبادت ،بخشش و سخاوت ، شرم و حیا ، صبر ،اخلاق نیک ، مهمان نوازی ، معاشرت با دیگران، نظافت و بهداشت ،دعاکردن ،معامله کردن ،شجاعت ،حلم و بردباری ،تواضع ،اخلاص ،دوستی و محبت با دیگران ،رفتار با جوانان ،مشورت کردن ،توکل بر خدا ،آداب سفر ،پوشش و لباس ،خانه گزیدن آن حضرت ،ازدواج و همسرداری ،خوردنی ها و آشامیدنی ها ،صدقه دادن ،قرائت قرآن ،آداب روزه و نماز ،مسواک زدن و بسیاری از رفتارهای فردی و اجتماعی آن حضرت و همچنین کرامات و معجزات ایشان را بیان کرده است.

پیشنهاد می کنیم کتاب ارزنده ی سنن النبی اثر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی را که به جرات می توان گفت گنجینه ای بی نظیر در مورد سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله برای مشتاقان به فراگیری معارف نبوی و علاقه مندان و پیروان مکتب خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله می باشد.


جهت تهیه کتب فوق به نشانی دزفول- خیابان امام خمینی شمالی- بالاتر از سبزقبا- کوچه شهدا- روبروی مسجد لب خندق، فروشگاه مرکز فرهنگی وارثین مراجعه نمایید.


تلفن های تماس: 09168230974و42254556


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد