وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

عید سعید فطر مبارک

باسلام و عرض تبریک عید سعید فطر

تابستان و مطالعه

رهبری:

کتابخوانی را باید جزو عادات خودمان قرار دهیم. به فرزندانمان هم از کودکی عادت بدهیم کتاب بخوانند؛ مثلاً وقتی می‌خواهند بخوابند، کتاب بخوانند. یا وقتی ایام فراغتی هست، روز جمعه‌ای هست که تفریح می‌کنند، حتماً بخشی از آن روز را به کتاب خواندن اختصاص دهند. در تابستان‌ها که نوجوانان و جوانان محصّل، تعطیل‌اند حتماً کتاب بخوانند. کتاب‌هایی را معیّن کنند، بخوانند و تمام کنند. افرادی که کار روزانه دارند مثلاً کارمند اداری، کارگر، کاسب و یا کشاورز هستند وقتی به خانه می‌آیند، بخشی از زمان را گرچه نیم‌ساعت برای کتاب خواندن بگذارند.


چقدر کتاب‌ها را در همین نیم‌ساعت‌ها می‌شود خواند! بنده دوره‌های بیست جلدی و بیست و چند جلدی کتاب را در همین فاصله‌های ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خوانده‌ام. پشت این کتاب‌ها را هم یادداشت می‌کنم که معلوم باشد. شاید صدها جلد کتاب را همین‌طور در این فاصله‌های کوتاه ده دقیقه‌ای خوانده‌ام. بسیاری از افراد را هم می‌شناسم که این گونه‌اند.

بیانات در مصاحبه صدا و سیما، در ششمین «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» ۱۳۷۲/۰۲/۲۱


اگر به تاریخ این دویست سال اخیر مراجعه کنید، عظمت کار امام را بهتر درمییابید. من تأکید میکنم که جوانان، این مقطعِ تاریخی را بخوانند. دستگاههای تبلیغی هم حقایقی را که در این مدّت بر سر این کشور آمده، برای مردم تبیین کنند. به نظر من در این خصوص کار کمی شده است.(78/7/9 خطبه های نمازجمعه)

بهای کتاب را جزئی از هزینه‌های ضروری زندگی بدانید.
۷۴/۰۲/۱۸
هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. این که کسی تصور کند با پدید آمدن وسائل ارتباط جمعیِ جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روزبه‌روز در جامعه‌ی بشری اهمیت بیشتری پیدا میکند. ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون کتابها و محتوای کتابها و خود کتابها را راحت و آسان منتقل کنند. جای کتاب را هیچ چیزی نمیگیرد.90/4/29دیدار کتابداران)


باید خرید کتاب ، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود.مردم بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجملاتی مثل این لوسترها ، میزهای گوناگون ، مبل های مختلف و پرده و... ، به کتاب اهمیت بدهند.اول کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند ؛ بعد که این تأمین شد ، به زواید بپردازند.خلاصه ، باید با کتاب انس پیدا کنند.در غیر این صورت ، جامهة ایرانی به هدف و آرزویی که دارد که حق او هم هست نخواهد رسید.

• مقام معظّم رهبری
• به نقل از کتاب جویبار دائمی ، ص 41. قدر ولایت

حالا که چی؟

حجت الاسلام دکتر خسروپناه در جلسه ای در مسجد شهید توتونچی(ره) به بررسی آسیب های جامعه دینی پرداختند و یکی از این آسیب ها را عدم مطالعه عنوان کردند و گفتند:

امروز وضع مطالعه اسف بار است...

سپس مطالبه کردند که به من از فعالیت هایی که در این زمینه می کنید گزارش دهید...

چرا وضع مطالعه علی رغم تاکیدات فراوان به دلایلی چون گرانی کتاب، وسایل جدید، کمبود وقت، عدم وجود کتاب خوب و مورد نظر، درس و بحث داشتن و...چنین است؟

لطفا اگر سوال یا شبهه ای دارید مطرح کنید در این ارتباط تا در همین محل جواب داده شود...

ضمنا هر نوع خدمات کتاب که طلب کنید را با تمام توان تامین می کنیم ان شاءا...

به زودی مطالبی برای مطالعه بهتر کتاب خریدن و... به حضورتان تقدیم می شود...



نظرات 1 + ارسال نظر
طلوع سرخ شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:08 ق.ظ http://reddawn.blog.ir/

من یه سوال دارم
چرا آقا برای شعر در خلوت تاثیر قائل میشه ولی کلا حرفی از رمان در عموم نزده. همش گفته برید بخونید تا یادبگیرید بنویسید . اون هم فقط جنگ .

باسلام و تشکر از طرح سوال زیبایتان
به چند مورد اشاره می کنم:
اشاره رهبر انقلاب در جمع شاعران است. همچنین عنوان کردن تاثیر شعر ناقض تاثیر رمان نیست. خوشبختانه جریان شعری انقلاب جریانی شسته و رفته و نسبت به حوزه هایی دیگر چه در خود ادبیات و چه در هنر متعهدتری است در این شرایط مطالبه رهبر انقلاب از ایشان چند پله بالاتر است ولی وقتی در وادی داستان و رمان ما به شدت فقیریم فقیر به معنای اینکه رمان کیفی کم داریم اگه دیده باشید رهبری اغلب رمان خارجی مثال می زنند شاید سطح کیفی مطلوب ایشان نیست.
شما اگه بخاین کسی رو به مسیری ببرید از پله ای اول و رقیق ترین صورت شروع می کنید نه برید از چند پله جلوتر شروع کنید.
اینکه می گید از رمان در عموم حرفی نزده نمی دونم چقدر درسته ولی بحث شعرو هم ایشون در عموم مطرح نکردن اگه منظورتون از عموم در بین شاعران و پخش عمومیه خیلی از جلسات عمومی اینگونه در دسترس نیست مثلا صحبتای ایشون در جمع هایی چون دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری و بعد کتاب شدن اونا علی رغم نبودن در تارنمای مربوط به دفتر معظّم له عمومی محسوب نمیشه؟
همچنین ایشون در جایی خوندن رمان رو نفی نکردن همچنین فکر می کنم آقای پناهیان به عنوان کسی که سعی می کنه در وزه های مختلف سخنان رهبری رو تبیین کنه در مورد رمان توضیح خوبی دارده که خوندنش خالی از لطف نیست آقای خسروپناه به عنوان کسی که پژوهشگرانی مقول و قابل هستن و مبنایی و اصولی موضع می گیرند در سخنی گفته بودن که ما باید به سمت این بریم که مفاهیمی چون توحیدو به شکل رمان در بیاریم این دو نکته قابل ذکره که توحید از پیچیده ترین مباحث دینی است و همچنین جذابیت ظاهری خاصی ندارد و همچنین آقای خسروپناه به عنوان یک نقاد و آسیب شناس جامعه دینی و کسی که در این حوزه صاحب نظرند چنین درخواستی دارند.
جمعا اینکه رمان یک شیوه است که هنوز به تسخیر ما در نیومده از خوندن رمان رهبری و علی صفایی و برخی بزرگان که ویکتور هوگو می خوندن و اونو یککتاب اخلاقی می دونستن هم میشه فهمید که رمان مثل سینما هنوز در تسخیر(علی کارای خوبه که شده)انقلاب در نیومده و باید تلاش کرد حرف زیاده در اینکه رهبری در سفر خراسان شمالی طلب مشافهه از روحانیون می کنه در دیدار شعرا مطلب خوب بدون ابزار رساندن خوبو ناکارآمد می دونه و اینکه علی صفایی از رمان دنبال چیه و...بمونه برای بعد و الامر الیک
می تونیم بیشتر صحبت کنیم ترجیحا در این فضا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد