وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

شهدای گمنام دزفول...اینا مادر روی مزارشون نمیاد اینا غریبن...شاید هم...فقط مادر روی مزارشون میاد...

این مطلب عینا از تارنمای عزیز الف دزفول روشنی بخش ماست...

بیایید همه خادم الشهدا شویم

برنامه عصر پنجشنبه های یادمان شهدای گمنام و فراخوان جمع آوری کمک های نقدی برای این کار

پس از مدتی از انتشار پست های مربوط به شهدای گمنام و پیگیری های متعدد حقیر در این خصوص ، ظهر پنجشنبه ، به همراه برادر سرتیپی فرمانده جوان و پرتلاش ناحیه مقاومت مالک اشتر برای بیان برنامه ها و طرح هایمان در خصوص یادمان شهدای گمنام، رفتیم سمت سرهنگ صفار ، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول.

سرهنگ صفار آدم فوق العاده خاکی ، صمیمی و مهمان نوازی است. اگر توی لباس نظامی او را نبینی هیچ گاه باور نمی کنی که یک نیروی نظامی است. فوق العاده مهربان است و دلسوز  و خلاق در مدیریت و نقدپذیر در عملکرد. برخلاف بسیاری از مدیران که به محض شنیدن یک نقد ، سرخ می شوند و جبهه می گیرند و تهمت می زنند و تحقیر می کنند و گوش می پیچانند.

  بدون تشریفات معمول مدیران، ما را پذیرفت . در فضایی کاملا دوستانه، اول من شروع کردم و از برنامه های مرکز در خصوص وضعیت یادمان پرسیدم که ایشان با صبر و حوصله و در نهایت صداقت برایمان تشریح کرد که در اولویت های اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس این است که  پس از جذب بودجه، به وضعیت یادمان رسیدگی شود که البته ممکن است هم کمی زمان بگیرد.

سپس من و آقای سرتیپی شروع به بیان طرح و برنامه ای کردیم که برای یادمان داریم و ایشان با آغوش باز استقبال نموده و قول همکاری دادند و اظهار داشتند که تمام تلاش خود را جهت این طرح انجام خواهند داد.

 

و اما طرحی که که برای عصرهای پنجشنبه  یادمان مطرح گردید به شرح زیر است :

عصرهای پنجشنبه که مردم به زیارت اهل قبور می روند، یادمان شهدای گمنام بر خلاف روزهای اول دفن این شهدا، زاتران بسیار کمی دارد. لذا برای اینکه عصرهای پنجشنبه بتوان یادمان را برای زیارت مردم و دوستداران شهدا آماده کرد برنامه های پیشنهاد شد که با استقبال سرهنگ صفار مواجه شد.

پیشنهاد ما این بود که :

1-  جهت حفظ حرمت شهدا و اینکه زائران عزیز با کفش بر روی مزار این شهدا قدم نگذارند و این مکان متبرک با کف کفش زائران به خاک و گل و . . . آلوده  نشود، محل یادمان با موکت پوشیده شود.

2- چون با پوشیده شدن کف یادمان با موکت، سنگ مزارها پوشیده می شود و از طرفی سنگ مزارها در محل صحیح دفن شهدا قرار ندارد و حاوی مشخصات شهدا نیستند، تندیس هایی مشابه سنگ قبر که حاوی اطلاعات شهدا شامل سن، محل شهادت و تاریخ شهادت این عزیزان می باشد ، ساخته شده و در محل دقیق مزارها به صورت موقت قرار داده شود.

3- فضای اطراف یادمان از علف های هرز رشد کرده پاک سازی شود و در محل های مخصوص اطراف یادمان فضای سبز ایجاد شده و گل کاری شود و مزارهای منور  با گلدان و شاخه های گل و عطر و گلاب مزین و معطر شود.

4- یک هیات کوچک و خود جوش برای برپایی برنامه های عصر پنجشنبه با هماهنگی و پیگیری برادر سرتیپی تشکیل شود که کارهای تدارکاتی آنجا را به عهده گیرند.

5- عصرهای پنجشنبه از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رادیو دزفول ، مردم به زیارت شهدای گمنام دعوت شوند.

و البته تمامی این برنامه ها فقط یک شروع برای نیل به برنامه ها و کارهای بزرگتر باشد. یک شروع برای دعوت از مردم برای ادای دین به این میهمانان گمنام تا ان شاء الله با حضور پرشور مردم بتوان برنامه های بزرگتر و سرشار از معنویتی به اجرا درآورد.

و البته از سرهنگ صفار خواستیم که با انجام هماهنگی های مورد نیاز وضعیت روشنایی یادمان را هنگام شب فراهم آورد تا مردم بتوانند شب ها با خیال آسوده تر و احساس امنیت بهتری از زیارت شهدا بهره مند شوند.

سرهنگ محمدرضاصفارپور ، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول

جناب سرهنگ صفار از این پیشنهادات استقبال نموده و قول دادند نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم در پنجشنبه آینده و پنجشنبه های بعدی ، یادمان را برای زیارت مردم آماده کنیم و یک تقسیم کار به شرح زیر صورت گرفت :

قرار شد که مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیگیری لازم را جهت آماده سازی هرچه بهتر فضای فیزیکی یادمان انجام داده و همچنین سیستم صوتی جهت عصرهای پنجشنبه در اختیار قرار دهد ، همچنین سرهنگ صفار قول دادند که پیگیری جدی در خصوص وضعیت روشنایی یادمان انجام داده و در صورت همکاری شرکت توزیع نیروی برق حتی چراغ های مخصوص نیز تهیه و جهت نصب در اختیار قرار دهد که برادر سرتیپی هم قول دادند در این خصوص هماهنگی هایی انجام دهند.

قرار شد آقای سرتیپی پیگیری تشکیل هیات در خصوص خدمت به شهدای گمنام را انجام داده و  کارهای تدارکاتی مربوط به مهیا کردن فضای یادمان را برای زیارت مردم فراهم آورد.

و در نهایت قرار شد این حقیر پیگیری های لازم را جهت جمع آوری هزینه تهیه موکت و  تندیس های مربوط به سنگ مزارها و همچنین پیگیری خرید موکت و طراحی و ساخت تندیس ها را انجام دهم و به یاری خدا عصر پنجشنبه ای که در پیش داریم، همه با هم در فضایی جدید، میهمان سفره شهدای گمنام یادمان دزفول شویم.

همینجا لازم می بینم که این نکته را تذکر دهم که پس از پیگیری های حقیر جهت تهیه موکت و طراحی و ساخت تندیس سنگ مزار شهدا، هزینه ای بین 700 تا 800 هزارتومان مورد نیاز است. لذا از کلیه دوستانی که دوست دارند در ثواب این کار خیر و خدمت به شهدای گمنام شریک شوند ، خواهشمندم در بخش نظرات آمادگی خود را جهت پرداخت هزینه اعلام کنند تا هماهنگی لازم جهت دریافت هدیه آنان صورت گیرد.

چون قرار شده است تا پنجشنبه آینده یعنی چهار روز دیگر ، کارها انجام شود، خواهش دارم که دوستان سریعا کمک های نقدی خود و سایر افرادی را که در راستای خدمت به شهدا دریغی ندارند به دست حقیر برسانند.

همچنین لازم می دانم اعلام کنم که به دلیل اینکه نخواستیم خودمان را درگیر التماس به ادارت و ارگان های مختلف کنیم ، تصمیم گرفتیم خودمان پول بگذاریم روی هم و خودمان کار را به نتیجه برسانیم و زیر دین مدیران دلسوز!!!!  و فرهنگ دوست!!! و خادم الشهدای !!! شهرمان نرویم.

پس همینجا اعلام کنم که دوستان در قسمت نظرات ، نگویند که چرا ادارات و نهادها و ارگان ها برای اینکار هزینه نمی کنند. لابد نمی شود دیگر. !!!!!

دعا کنید کارها خوب پیش برود

به امید حضور پرشور همه دوستان در عصر پنجشنبه همین هفته ، یادمان شهدای گمنام دزفول روبروی آقا رودبند

خواهشمندم که از هر طریق که می توانید به همشهری ها و خصوصا جوانان اطلاع رسانی بفرمایید

و منتظر کمک های نقدی شما هستم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد