وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

وارثین

مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی

مجله راه شماره۵۵

در این شماره بیش از چهل مقاله، گفت و گو، یادداشت، گزارش و ... در زمینه مجلس شورای اسلامی منتشر شده تا معیارهای انتخاب اشخاص برای ورود به این نهاد قانونی شفاف تر شود .حتما بخونید خیلی جالبه...

سردبیر نشریه در بعد التحریر نوشته است:

چقدر میدانیم از عرض و طول ساختمانی که ارتفاعش را به اهرام فراعنه شبیه خواسته اند؟

مجلس چندتا در دارد و چند تا دررو؟

راجع به مجلس مگر حرف کم است؟ یا آگاهی زیاد است؟

 این تاریکخانه را چه کسی روشن خواهد کرد؟ که بدانیم آخر بادبزن است یا تخت خواب یا ستون یا ...

فیل مجلس را چه کسی خواهد دید؟

این ویژه نامه را فانوسی بگیرید به سمت آن فیل!

گفت و گو با یک خبرنگار پارلمانی با تیتر « پارلمان توریست ها »

اشاره دارد به پشت پرده های ناشنیده ای از مجلس و سلوک نمایندگان با دستگاههای دولتی و نیز رسانه ای

« قوانین رضاخانی »: به بعضی خلاء های عجیب و غریب در قانون گذاری ها می پردازد و مصادیق متعددی از کم کاری ها و غفلت های قوه مقننه را تذکر می دهد .

« جمهوریت دینی و فرصت انتخابات » مطلبی است از وحید جلیلی سردبیر نشریه پیرامون دلایل و پیامدهای بی اعتنایی به « جمهوریت » نظام در بحث های نظری راجع به حکومت دینی .

« غفلت وکلا از قوه قضا » به اختیارات مجلس در زمینه نظارت و هدایت قوه قضائیه می پردازد .

« گند زدایی از نمکستان » فراز و فرودهای ماجرای نظارت مجلس بر عملکرد نمایندگان را بررسی می کند . 

« بت عیار » مجموعه سخنرانی های انتخاباتی دکتر سوارالدین آستان پناه است که در نه دوره مجلس شورای اسلامی نامزد بوده و به همراه کاریکاتورهایی از مازیار بیژنی در بخش طنز این شماره منتشر شده است .

« فال ماهانه » ویژه نامزدهای انتخابات هم بخش دیگری از صفحات طنز این شماره را به خود اختصاص داده است.

گفت و گو هایی با سید عباس نبوی، بیژن نوباوه، عباس سلیمی نمین، و دکتر حسن سبحانی، مطالب دیگری است که در آنها کارنامه و باید ونبایدهای مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف مورد بررسی قرار گرفته است .

« آدم انتخاب کنید » تیتر صفحات ویژه مربوط به خاطرات و کارنامه ی شهید سید حسن مدرس در مجلس شورای ملی است .

معرفی شهید محمد کلاته ای نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی که « کارگر کوره » بوده است نیز در این شماره به چشم میخورد .

متن کامل سخنرانی آیت الله خامنه ای نماینده مردم تهران در دوره اول مجلس در جلسه ی بررسی کفایت سیاسی بنی صدر نیز در این شماره منتشر شده است .

«تب » لیغات نیز پرونده ای پیرامون نوع شعارها و تبلیغات انتخابات در ادوار گذشته ی مجلس است .

معرفی اعضای هیئت رئیسه ی مجلس در سی و دو سال گذشته

ونیز عناوین مهمترین طرح ها ولوایح بررسی شده در هشت دوره مجلس شورای اسلامی از دیگر مطالب ویژه نامه ی مجله ی راه است .

ابراهیم فیاض، محمد کاظم کاظمی، امید مهدی نژاد، علی محمد مودب، علی نادری، سید احسان خاندوزی و رضا زاده محمدی از دیگر افرادی هستند که مطالبشان در این شماره منتشر شده است .. 

تا اینجا معرفی وبلاگ مجله راه بود از اینجا به بعد معرفی وارثین است: 

۱- عکس پشت جلد آدم می بره توی فضای با حال جبهه خصوصا توی این جو انتخابات و... 

۲- حدیث همون صفحه حدیث قابل تاملیه که جلیلی هم توی مقاله ی خودش به اون می پردازه. 

۳- مطلب بعدی صحبت امام و آقا توام است که خصوصیات نماینده و اهمیت انتخابات و همچنین برخی تذکرات را ذکر کرده است که یکی را انتخابات کرده ایم که در زیر می آید: 

ملت ما اهل اخلاق و معنویت و عاطفه است. نگذارید که فضای انتخاباتی فضای کدورت شود. هر کدام از نامزدها و طرفدارانشان برای خودشان تبلیغ کنند.اما دوستان و هم میهنان و برادرانشان را که احیانا از نامزد دیگری حمایت می کنند زخم خورده و رنج دیده و از خودشان مکدر نکنند. به این نکته توجه کنید این خیلی مهم است.(۳۱/۲/۷۶) 

یک نکته: در این مطلب توضیح مطلب که آیا تکلیف بودن شرکت در انتخابات با آزادی مغایر است؟ از زبان امام آمده است. 

۴- مقاله بعد از وحید جلیلی است که په ظرفیت جمهوریت نظام جمهوری اسلامی پرداخته است که انصافا مقاله ی قابل تاملی است که خواندن ان را به سوپر حزب اللهی ها توصیه می کنم. 

یک تکه

...جالب است بدانید که امام پس از زندانی شدن در ۱۵خرداد۴۲حق داشتن کتاب در سلول را نداشت. بعد از مدتی که به ایشان اجازه مطالعه می دهند ایشان دو کتاب را پیغام می دهد که برایش بفرستند. یکی« مستدرک الوسائل»  و دومی « تاریخ مشروطه» کسروی که امام بعدها نیز از این کتاب ذکری می کند. امام با آسیب شناسی نهضت های دینی و نوع رهبری دینی قیام های قبلی به اینجا رسید که برای حفظ و استمرار پیروزی ها باید یک رابطه دو طرفه مستمر و رسمی بین نظام دینی و حضور مردم تعریف شود... 

۵- مطلب جالب بعدی مصاحبه با خبرنگار پارلمانی روزنامه ابرار از برخی وقایع و نمایندگان مجلس که بسیار تاسف برانگیز و البته عبرت آفرین است که حتما توصیه می کنم بخوانید 

این هم یک تکه: 

جاسبی در مجلس کاری نداشت ولی آن موقعی که ما بودیم محال بود هفته ای یکبار مجلس نیاید. توی راهرو خودش را در معرض نماینده ها قرار می داد. 

نماینده تبریز آن موقع مشهور بود با هیچکس نمی سازد. با همه دعوا می کند. من خودم یک دفعه دیدم جاسبی داشت به او می گفت: تو قرار بود که رئیس دانشگاه معرفی کنی چی شد؟ با او هم می ساخت.  

تعدادی هم نماینده لوده داشتیم آن مجلسی که من خبرنگار بودم نماینده ای بود که نمی توانست روی صندلی بنشیند. فقط یک تسبیح داشت. نه کیفی نه کاغذی نه دستکی هیچی! دائم در مجلس راه می رفت و جوک می گفت و شوخی می کرد. یکبار با تلفن سیاسی مجلس زنگ زد به هیئت رئیسه که من از دفتر آیت ا...شاهرودی ام و مثلا چرا این کار را کردی؟ 

سه نفر حقوق دان را قوه قضائیه معرفی می کرد به مجلس که این ها رای بیاورند. سر این بین آقای شاهرودی و مجلس دعوا شد. بعدش هم لو رفت که آقا شوخی کرده و از تلفن سیاسی به اسم دفتر آیت ا.. شاهرودی زنگ زده به دفتر مجلس و شده عامل دعوا. همان موقع آقای شاهرودی مصاحبه کرد که برخورد قضایی می کنیم با این آدم. اما پرونده اش تمام شد و مسکوت ماند.  

نماینده ای پیرمرد خوش سیمای ریش و موی سفید بود که دائم در مجلس شکلات پخش می کرد و صد تومانی می داد. مثلا روز میلاد یکی از ائمه باید به همه صد تومانی بدهد حتی به خبرنگارها. 

... 

۶- مطلب بعدی که معرفی می کنم در مورد مرحوم مدرس هست که خاطراتی خواندنی از ایشان در مجلس است  

بیخود نبود که امام عاشق مدرس بود...

یک تکه: 

مدرس از همان آغاز حرکت از اصفهان می دانسته که با مسائل بزرگ و مخاطراتی روبروست لذا قبل از سفر وصیت نامه اش را می نویسد. هنگامی که به تهران می رسد دو خانه یکی دو اطاقه با اجاره ماهی ۳۰ریال و دیگری سه اطاقه با اجاره ماهی ۳۵ ریال به وی عرضه می کنند. مدرس منزل دو اطاقه را انتخاب می کند. از او سوال می کنند: آیا مبلغ۵ ریال صرفه جویی می کنی؟ جواب می دهد: بله! آنچه استقلال و آزادی و عقیده را از بین می برد احتیاج است. من نمی خواهم محتاج کسی باشم. باید برناه زندگیم را طوری تنظیم کنم که محتاج به کسی نشوم و این زبان تند و تیزم آزاد باشد. 

 

یکی از نمایندگان روحانی ژشت تریبون مجلس مشغول نطق بود و بی مناسبت به بیان مسائل مذهبی و روضه خوانی می پردازد. مدرس سخن را قطع می کند و می گوید: 

مومن! سپهسالار دو ساختمان چسبیده به هم ساخته یکی این مجلس و یکی هم مسجد و مدرسه. باید به ساختمان بغلی بروید. در مسجد روضه خوانده می شود و اینجا مجلس و محل قانون گذاری و رسیدگی به امور مردم و مملکت است. 

... 

والسلام 

این مجله ی واجب برای بچه حزب اللهی ها را می تونید از : 

*وارثین؛مرکز تولید و توزیع محصولات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی؛دزفول،خیابان امام خمینی شمالی، بالاتر از حرم حضرت سبزقبا(ع)، کوچه ی شهدا،  روبروی مسجد لب خندق، تلفن:06412254556و09168230974

Email: Markazvaresin@Gmail.com

تهیه کنید. 

فصلش...دیروز از امیرحسین دم سبزقبا خریدم...آخ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد